Morgenmad

Du læser en tråd i debat > kost

Morgenmad
Min morgenmad har indtil nu bestået af franskbrød med smør og ost og nogle enkelte gange af havregryn med mandler, rosine og mælk, dvs. de dage den sunde fornuft havde overtaget.

Jeg mangler lidt afveksling fra havregrynen, så er der nogen af jer som spiser noget andet om morgenen, må i gerne komme med gode ideer.

Jeg er åben for alt og håber at lidt variation vil holde mig væk fra franskbrødsmadderne.
16 år18. oktober 2008 kl. 08:48
re: Morgenmad
Hver morgen spiser jeg havregrød:) Det smager og det mætter, men det bliver jo også kedeligt ind imellem. Som afveksling spiser jeg 1½dL yoghurt naturel med 1dL af faktas fiber müsli. Den indeholder rigtig mange fibre og smager faktisk rigtig godt. Ellers kan lidt skiveskåret banan gøre underværker i en skål havregryn.
16 år18. oktober 2008 kl. 10:03
Jeg plejer at købe noget 0,1% yoghurt af den slags hvori der kun er 40kcal pr. 100g, og så tage 250g af det og snitte en hel masse frugt, fx. 1 banan, 1 æble og noget melon og komme oveni... Det smager fantastisk og det stiller også trangen til noget sødt...

Andre morgener plejer jeg at spise speglæg på rugbrød, det er også lækkert og ikke så svært at lave.

Hvis man laver havregrød, smager det supergodt hvis man snitter et æble og koger med i grøden.. mums :)

Grovboller eller knækbrød med mager ost eller parmaskinke mætter også godt. Man kan også supplere med en lækker smoothie.

16 år18. oktober 2008 kl. 10:31
Jeg spiser nogle gange hjemmebagte grovboller med mager ost og peberfrugt :) Det smager dejligt og det mætter. Du kunne evt. tage en skål havegryn ved siden af, bare mindre end den normale portion nu da du har det andet også.
Det kræver selvfølgelig at man en eller to gange om ugen har tid til at bage, men det passer jo sig selv det meste af tiden :)
16 år19. oktober 2008 kl. 14:37
omkring kl. 7.00 spiser jeg ca. 120g ylette med 30g fiberdrys og 10g mandler

Nogle gange spiser jeg i stedet et stykke groft knækbrød med cheasyost og sukkerfri marmelade. og 10 mandler

Kl. 9.30 får jeg så et nybagt rugbrødsstykke (100g)klappet sammen med 25 g 30+ ost i kantinen

Jeg bruger ca. 450kcal på morgenmad.
16 år19. oktober 2008 kl. 22:02
Jeg varierer til hverdag mine havregryn ved at bruge forskelligt frugt. Hver morgen skærer jeg 100-150 gram frugt ud i tern til mig selv (og så lidt ekstra til familien, der bruger det mere sparsomt). Det kommer jeg så på - i stedet for rosiner.

Jeg putter også nødder på (10-20 gram) og de bliver også varieret lidt.

I weekenden får jeg tit franskbrød den ene dag - men jeg spiser også tit et stykke rugbrød først fordi ellers bliver jeg simpelthen for sulten inden frokost. Den anden dag står oftest på 0,5% A38 med rugbrødtern eller fiberdrys - eller på havregryn med nødder og tørrede frugter (f.eks. rosiner).

Af og til spiser jeg A38 til hverdag - bare som supplement.

Jeg bruger også A38 0,5% til bagning og til dressing - så jeg har fast en liter i køleskabet.
16 år20. oktober 2008 kl. 10:00
1: Frugtsalat af eks. 3 forskellige slags frugt, vendt i 50 g fromage frais 0,3 % (event. lidt sød (nul kcal) og vanilie essens ) så med 10 g mandel og 10 g kokosmel ovenpå. ( det smager rigtig godt)

2: Frugtsmoothie kan laves med al slags frugt og dertil kan du spise en grovbolle og nogle nødder evnt. ( smoothie laves i blenderen)

3: Branflakes,med skummetmælk og tøret frugt ( Superbrugsen har en eksotisk frugtblanding med nødder der er rigtig god)

4: Fedtfattige pandekager - med frugt og sukkerfri syltetøj.

5: Røræg på rugbrød, med forskellig grønt og evnt. juice.

Det er kun fantasien der sætter grænser ;0)
16 år21. oktober 2008 kl. 19:40
Jeg spiser som regl. Yoghurt Naturel (el. A38/Acidophilus) med havregryn el. cornflakes på.
Nogle gange skærer jeg en banan el. pære i stykker og putter ovenpå.

Jeg synes det er hurtigt og mætter godt :)
16 år23. oktober 2008 kl. 10:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });