Jeg er ret vild med den er suppe. Den er god når det er koldt ude, sund og kaloriefattig - og nem at lave.
Suppe med bacon og bønner
4 personer
½ savojkål 2 gulerødder 2 stilke bladselleri 150g bacon i skiver 1 hakket løg 1 spsk. olie 2 hakkede fed hvidløg 1 dåse flåede, hakkede tomater 1 dåser kogte bønner (afdryppede) 1 l oksekøds bouillon 1 håndfuld bredbladet persille salt og peber
Skær kålen i kvarte, fjern midterstokken og snit den fint. Skær gulerødderne i skiver og snit bladsellerien fint. Skær baconet i terninger og steg bacon og løg i olien i en stor gryde i 3-4 min. Steg gulerødder og bladselleri med i 4-5 min. Tilsæt hvidløg, tomat, bønner og bouillon og bring gryden i kog. Dæmp varmen og lad den småkoge i 20 min. Tilsæt kålen og lad suppen småkoge i yderligere 20 min. tilsæt persille og smag til med salt og peber.
Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ",
"dismiss": "OK",
"allow": "Det er fint",
"deny": "Afvis",
"link": " cookiepolitik.",
"href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/"
},
onInitialise: function(status) {
if(status == cookieconsent.status.allow) {
runScriptsRequiringConsent();
}
},
onStatusChange: function(status) {
if (this.hasConsented()) {
runScriptsRequiringConsent();
}
/*else {
document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
}*/
createCookie("cookieconsent_time","now",365);
}
})
}
}, 1000);
});
Suppe med bacon og bønner
4 personer
½ savojkål
2 gulerødder
2 stilke bladselleri
150g bacon i skiver
1 hakket løg
1 spsk. olie
2 hakkede fed hvidløg
1 dåse flåede, hakkede tomater
1 dåser kogte bønner (afdryppede)
1 l oksekøds bouillon
1 håndfuld bredbladet persille
salt og peber
Skær kålen i kvarte, fjern midterstokken og snit den fint. Skær gulerødderne i skiver og snit bladsellerien fint. Skær baconet i terninger og steg bacon og løg i olien i en stor gryde i 3-4 min. Steg gulerødder og bladselleri med i 4-5 min. Tilsæt hvidløg, tomat, bønner og bouillon og bring gryden i kog. Dæmp varmen og lad den småkoge i 20 min. Tilsæt kålen og lad suppen småkoge i yderligere 20 min. tilsæt persille og smag til med salt og peber.
savojkål kan skiftes ud med hvidkål.
håber I også kan lide den.