Hurra for mandens venner

Du læser en tråd i debat > kost

Hurra for mandens venner
Jeg har tidligere fortalt om at jeg har svært ved at lokke min mand til at spise grove pasta og grove ris. Men her til aften har han snakket med en god ven (en anden mand) som faktisk bedst kunne lide grove pasta - og som ikke brød sig hvid pasta. "Giv det en chance" sagde han "efter nogle uger gider du slet ikke de hvide pasta mere".

Og måske... måske er min mand nu klar til at give de grove pasta en chance :-D
16 år9. oktober 2008 kl. 20:44
re: Hurra for mandens venner
Ja de er jo faktisk ligesom børn/teenagere......

Man kan heller ikke fortælle teenagere hvordan det skal gøres, for det skal mor i hvertfald ikke bestemme.
Næ hvis andre fortæller det, så er det noget helt andet. :-)

Min søn (9 år) har forresten lige lært om kostfibre i skolen, og er meget imponeret af at der er 9% i grovpasta og kun 2% i den hvide, så han skal nok hjælpe med at holde øje når vi handler.

Faktisk brugte han meget tid i onsdags på at finde en OK morgenmad. Cocopops havde jo slet ikke nok fibre ;-) Så det blev til cherrios, hvor han blander lidt fiberdrys (38% kostfibre) i.

Faktisk købte jeg fiberdrys og ylette til min tidlige morgenmad, men det er blevet så stort et hit (med mandler og lidt tørret frugt) at jeg kun selv fik een portion før yletten var tom......
16 år10. oktober 2008 kl. 09:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });