#2 af bruger slettet
Frisk fuldkornspasta!
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Frisk fuldkornspasta!
Skriv til producenten og spørg...
16 år7. oktober 2008 kl. 03:16
iakob
Du skal lige være opmærksom på at hvis spelt melet er malet uden skaldele og kimdele, så er det ikke fuldkorn og indeholder ikke så mange vitaminer. Spelt er lidt et modeord, men med mindre det er fuldkornsspelt så er det vel ikke mere "magisk" end andre fine meltyper.
Og i øvrigt har du ret. Jeg har også fået præference for grov pasta. Desværre gælder det ikke resten af familien.
Og i øvrigt har du ret. Jeg har også fået præference for grov pasta. Desværre gælder det ikke resten af familien.
16 år7. oktober 2008 kl. 08:40
Kaffen (slettet)
Jeg troede slet ikke det fandtes, for har aldrig set det, men har faktisk tænkt over hvorfor de dog ikke lavede det.
Desuden så irriterer det mig at udviklingen inden for økologiske fødevarer går så langsomt. Vi ville gerne spise meget mere øko, men har ikke mulighed for at flakke byen eller nettet rundt for at finde produkterne. Og ofte må vi vælge imellem sundt eller øko, f.eks. ved pasta og hakket oksekød.
Desuden så irriterer det mig at udviklingen inden for økologiske fødevarer går så langsomt. Vi ville gerne spise meget mere øko, men har ikke mulighed for at flakke byen eller nettet rundt for at finde produkterne. Og ofte må vi vælge imellem sundt eller øko, f.eks. ved pasta og hakket oksekød.
16 år7. oktober 2008 kl. 20:22
Men øv, hvor blev jeg skuffet da jeg pludselig ikke kunne få den længere! Har ledt og ledt i diverse butikker, men ganske forgæves... Nogen der ved om det stadig kan fåes og hvor?
Gælder i øvrigt også for Maizenas færdigblandede pizzadej m. spelt som jeg fik alletiders pizza ud af!!