Alternative ingredienser

Du læser en tråd i debat > kost

Alternative ingredienser
Temaet i dag i vores kantine var kaffe og blomster. Det havde vi undret os lidt over, men kaffe og blomster var simpelthen brugt som krydderier i maden. Der var noget laks som var krydret med en blanding som indeholdt kaffe. Og så var der salater med blomster og blomster indgik også som pynt på maden. Så jeg har i dag spist blomsten fra en squash og jeg har spist en mini-tagetes. Den sidste smagte i øvrigt rigtig godt - det kan godt anbefales. Men det er lidt svært at taste ind, for jeg aner ikke hvad indholdet er. Men den mængde jeg har indtaget er på ingen måde skræmmende så jeg vælger at lade det tælle med som salat.

Ville bare lige gi ideen med spiselige blomster videre. Mini-tagetes smager i hvert tilfælde dejligt friske og er meget dekorative.
16 år1. oktober 2008 kl. 12:42
re: Alternative ingredienser
Har boet 1/2 år i Mexico, hvor de meget brugte blomster i maden. Det smager godt og er super dekorativt, selvom det sidste nu ikke var grunden til at de brugte det.
Mini-tagetes har jeg dog ikke prøvet - så det skulle måske være det næste.
16 år1. oktober 2008 kl. 15:40
re: Alternative ingredienser
De har en lidt citrus-agtig smag. Meget frisk. Men det er da grænseoverskridende at sætte tænderne i sådan en blomst.
16 år2. oktober 2008 kl. 10:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });