Gratin uden ost.. her er lidt inspiration

Du læser en tråd i debat > kost

Gratin uden ost.. her er lidt inspiration
Jeg eksperimenterer engang imellem lidt med at lave gratinner og den slags uden ost fordi hvis man kan det, så kan maden blive lettere uden at man går på kompromis med smagen. Man får en anden smag, men sådan er det jo.

Idag lavede jeg kartofler florentine (efter en opskrift fra den gamle brugsens kogebog: Spis bedre). Opskriften i sin helhed kan ses her: madogmotion.blogspot.com sammen med et billede af det færdige resultat.

Men min ide er at der jo skal låg på sådan en gratin for at den bliver god. Jeg har eksperimenteret lidt med koncentreret tomatpure med chili og et drys rasp foroven hvilket virker fint på farserede grøntsager.

Men denne gang havde jeg 2 bøftomater og lidt cherry tomater i drivhuset som trængte til at blive brugt. Cherrytomaterne skar jeg i halve og fordelte dem pænt. Men bøftomaterne blev skåret i små tern og spicet op med chili pasta, olivenolie og sorte oliven (samt salt og peber i øvrigt). Den blanding blev så brugt som top.

Det smagte faktisk ret godt, selvom ungerne mente at den var lidt til den stærke side og at spinaten var helt uspiselig :-D Men manden guffede løs og han er ikke nogen stor fan af spinat :-D
16 år15. september 2008 kl. 21:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });