Hvorfor er der så stor kcal-forskel på groft/ikke groft?

Du læser en tråd i debat > kost

Hvorfor er der så stor kcal-forskel på groft/ikke groft?
Jeg vælger at spise så groft som muligt, både fordi jeg godt kan lide det, det mætter mere og så er det jo sundt. Men i kcal-regnskabet tæller det jo meget mere end ikke-grove produkter; her tænker jeg f.eks. på pasta, ris, cornflakes o.l.
Nu er jeg nysgerrig over hvorfor det er sådan - nogen der ved det?
16 år10. september 2008 kl. 21:24
re: Hvorfor er der så stor kcal-forskel på groft/ikke groft?
forstår ikke lige hvad du mener.

Forskellen på grov pasta og alm. pasta er 12kcal pr 100g og det er den grove der er "billigst" sikkert fordi kostfibre er gratis.

For ris sparer du 3 kcal pr. 100 gram hvis du tager brune istedet for parboiled.

Der er altså mange kcal i ris og pasta uanset om de er grove eller ej, er det det der driller dig ?
16 år10. september 2008 kl. 21:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });