Kan man få for meget fisk?

Du læser en tråd i debat > kost

Kan man få for meget fisk?
Jeg kom lige til at tænke på om man kan få for meget fisk? Skal de 2-300g forståes sådan at man ikke bør få mere end 300g om ugen?

Jeg er meget glad for alle slags fiskepålæg og ligger altså konstant over de 300g, men gør det noget? Der er jo en masse gode ting i til vitaminegnskabet!
16 år3. september 2008 kl. 20:16
re: Kan man få for meget fisk?
Det tror jeg bestemt kke man kan. Man har jo behov for en masse omega 3 som man kun kan få fra fisk og hørfrø (ret mig gerne hvis jeg tager fejl)
16 år3. september 2008 kl. 21:44
Jeg ligger også altid mere end dobbelt så højt som anbefalingen, men da smilyen stadig er glad, og jeg også selv mener man ikke kan få for meget fisk, er det da bare fint.
Man skal dog være varsom med at få alt for meget at de store rovfisk, da der kan være en høj mængde tungmetaller i. Se evt. her:
miljoeogsundhed.dk

16 år4. september 2008 kl. 06:30
Uden at være fiske-ekspert, tror jeg heller ikke at man kan få for meget fisk.
De 300 gram er ment som et minimum, for at få os danskere til at spise fisk bare en gang i mellem.
Der findes jo folkelsag, der nærmest lever af fisk :)
16 år4. september 2008 kl. 08:54
folkelsag= folkeslag :-p
16 år4. september 2008 kl. 08:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });