#2 af bbqtheman (slettet)
McD og dens hjemmeside
Du læser en tråd i debat > kostbbqtheman (slettet)
re: McD og dens hjemmeside
Jeg tror godt du kan stole på det, der står på deres hjemmeside. Deres burgers er ekstremt små, så det lyder faktisk ikke så urealistisk. Du bliver dog på ingen måde mæt af det!
16 år19. august 2008 kl. 21:43
antihero (slettet)
Jeg havde projektuge om sundhed for 2 år siden på min skole. I den forbindelse var vi en tur på macD. Vi fik så deres dengang helt nye brochurer om at spise sundt på macD. Der var udformet menuer som man kunne spise med god samvittighed og stadig have kcal-underskud.
Jeg sad og kedede mig gevaldigt og opdagede i den forbindelse, at menuerne i folderen havde et lavere kalorie-tal end dem der opgivet på bagsiden af servietten i bakken som man får sin mad på.
Jeg gjorde de ansatte opmærksomme på fejlene, men ingen kunne give mig svar på hvordan de var opstået.
Selvom at det ikke var de store tal der var snydt med så ville jeg under ingen omstændigheder nogensinde stole på nogen som helst tal som macD smider i hovedet på mig!
Jeg sad og kedede mig gevaldigt og opdagede i den forbindelse, at menuerne i folderen havde et lavere kalorie-tal end dem der opgivet på bagsiden af servietten i bakken som man får sin mad på.
Jeg gjorde de ansatte opmærksomme på fejlene, men ingen kunne give mig svar på hvordan de var opstået.
Selvom at det ikke var de store tal der var snydt med så ville jeg under ingen omstændigheder nogensinde stole på nogen som helst tal som macD smider i hovedet på mig!
16 år19. august 2008 kl. 23:19
antihero (slettet)
Der er forresten også noget der hedder 'the MacDonald diet' Der skulle være en dame som tabte ret meget på kun at spise macD.
dietsinreview.com
Kan desværre ikke finde artiklen om damen..
dietsinreview.com
Kan desværre ikke finde artiklen om damen..
16 år19. august 2008 kl. 23:23
bbqtheman (slettet)
Du kan også teste kcal for bl.a. McDonald's herinde:
calorieking.com.au
Det passer meget godt med det du skriver, dog en smule højere. En McChicken har f.eks. 419 kcal i sig, og en Big Mac 481 kcal. Man kan så spørge sig selv om man vil erstatte et helt måltid med én burger, som desuden er rigtig usund. Personligt vil jeg ikke gøre det.
calorieking.com.au
Det passer meget godt med det du skriver, dog en smule højere. En McChicken har f.eks. 419 kcal i sig, og en Big Mac 481 kcal. Man kan så spørge sig selv om man vil erstatte et helt måltid med én burger, som desuden er rigtig usund. Personligt vil jeg ikke gøre det.
16 år20. august 2008 kl. 01:33
bruger slettet
Jeg kan godt se hvad I mener. Burgerne er små, og ikke ret meget værd mætningsmæssigt, men det er jo meget rart at man ikke altid må sidde passivt og se til når ens venner spiser på McD, så en sjælden gang imellem skader en burger vel ikke?
Jeg har også selv før oplevet uoverensstemmelser med producenternes kalorieberegninger, den skifter også nogen gange på madvarer i supermarkederne... Meget forvirrende..
Antihero - Var det bemærkelsesværdige forskelle fra dem på brochuren til dem på servietten? Hvor store udsving?
Jeg har også selv før oplevet uoverensstemmelser med producenternes kalorieberegninger, den skifter også nogen gange på madvarer i supermarkederne... Meget forvirrende..
Antihero - Var det bemærkelsesværdige forskelle fra dem på brochuren til dem på servietten? Hvor store udsving?
16 år20. august 2008 kl. 06:28
iakob
Jeg hørte fra en ernæringsekspert i radioen at man højst burde spise fastfood (pizza, burgers mv) een gang om måneden.
McDonald har salater, man kan bede dem holde på dressingen. Men et festmåltid er det altså ikke.
Vi har af og til spist på McDonalds, men er gået mere over til sandwiches på sandwichbarer, især en sunset bouleward. Drop fritterne (de er stadig usund fede selvom de promoveres som fedtfattige), tag en lille med groft brød og vælg en mager dressing. Det er et kalorierigt måltid uden mange grøntsager, men der er også meget og man bliver mæt. Og man kan jo altid levne lidt, hvad man har evnen til det.
McDonald har salater, man kan bede dem holde på dressingen. Men et festmåltid er det altså ikke.
Vi har af og til spist på McDonalds, men er gået mere over til sandwiches på sandwichbarer, især en sunset bouleward. Drop fritterne (de er stadig usund fede selvom de promoveres som fedtfattige), tag en lille med groft brød og vælg en mager dressing. Det er et kalorierigt måltid uden mange grøntsager, men der er også meget og man bliver mæt. Og man kan jo altid levne lidt, hvad man har evnen til det.
16 år20. august 2008 kl. 10:10
antihero (slettet)
Julie: Det var ikke ikke de store udsving, men det var nok til at jeg ikke ville stole på noget af det..
16 år20. august 2008 kl. 17:49
bruger slettet
Okay, det kan jeg godt forstå... Men er det ikke ulovligt at opgive falske næringsdeklarationer? :-S
16 år20. august 2008 kl. 21:06
Så jeg undrer mig lidt over om det virkelig kan være det sande kalorieindhold, der bliver opgivet.
Tag nu en chicken olympic fx: 310Kcal siges den at indholde...
Men den består jo af både 1 stk. bolle, 1 stk. kyllingefilet, salat og dressing... Kan det virkelig lade sig gøre at få den omgang ned på 310Kcal??