Sushi

Du læser en tråd i debat > kost

Sushi
Er der nogen der kender kalorie-indholdet af en bakke sushi? Bare dem man køber i supermarkederne.
Og er sushi et godt alternativ til alm. fastfood?
16 år19. august 2008 kl. 11:11
re: Sushi
Der er omkring 66 kalorier pr stykke sushi hvis man tager ud fra gennemsnittet af sushityper. I en pakke med 330 g med 10 i, vil der således være ca 660 kalorier...

Det er helt klart bedre end pizza, da du jo får fisk... men de hvide ris er nok ikke noget man skal hælde ned i store mængder hver dag ;-)
16 år19. august 2008 kl. 11:44
calorieking.com

Men linket her siger at der er ca. 30 kcal i et stk. ? Æv... Syntes at over 600 kcal er for meget til et måltid.
Holder mig skam også til de lange økologiske brune ris fra super spar, de mætter en del mere end alm. poseris.
16 år19. august 2008 kl. 12:41
calorieking.com

sådan skulle linket være :)
16 år19. august 2008 kl. 12:42
Hvis man regner med seven-eleven's sushi bokse med 10 stk. er der 450 Kcal i sådan en pakke. Det står i hvert fald udenpå. Det stemmer også overens med de bakker man kan købe i supermarkederne med 10 stk.

Personligt synes jeg ikke at sushi er et særlig godt måltid. Det smager godt som en snack men man skal spise alt for meget for at blive mæt efter min mening, og så er smagen meget ensformig. Men det er klart et sundere valg end pizza :)
16 år19. august 2008 kl. 21:12
Tak for svaret.. Jeg er ret vild med sushi, men kan også sagtens blive mæt af en enkelt box. Nu kan jeg da købe det med god samvittighed :)
16 år19. august 2008 kl. 23:11
Det kan du uden tvivl :)
16 år20. august 2008 kl. 06:31
DonDon-sushi som er en kæde (ligger flere steder i København, men ved ikke med resten af landet) har en ny SORT MENU, hvor de hvide ris er skiftet ud med sorte. Det skulle ifølge dem selv være et sundere alternativ, idet de sorte ris indeholder flere kostfibre og antioxidanter end de hvide. Men hvor mange kalorier disse sorte sushi indeholder det ved jeg ikke, dog ved jeg at det mætter bedre.
13 år4. maj 2011 kl. 08:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });