Fedtstof

Du læser en tråd i debat > kost

Fedtstof
Hej

Jeg tænkte på om der er nogen der kan fortælle mig hvorvidt man skal regne fedtstof til stegning (smør eller olie) med i kalorieregnskabet... Jeg har hørt at panden opsuger fedtet og man egentlig ikke spiser det medmindre man hælder det over bøffen, men holder det virkelig stik?

Knus Julie Malou
16 år18. august 2008 kl. 17:02
re: Fedtstof
helse.net.dynamicweb.dk

Jeg ved så ikke hvordan det er med grøntsager.. Jeg laver stort set alt i ovn for at spare fedtet.
16 år19. august 2008 kl. 11:08
Okay, det er jo også en meget smart idé...
16 år19. august 2008 kl. 20:55
"Men magert kød, der paneres, er faktisk ikke underlødig kost. Som en tommelfingerregel angiver Fødevaredirektoratet, at kød med et fedtindhold på omkring 10 g pr. 100 g kød sagtens kan indgå i et ernæringsrigtigt måltid."

Hehe.. så kan jeg med god samvittighed spise panerede fiskefiletter :-D
16 år20. august 2008 kl. 10:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });