Velkommen til :)
For at bruge Madital optimalt, bliver du nødt til at veje alt hvad du spiser/drikker samt taste hvordan og hvor længe du motionerer.
Men der er hjælp at hente til mange af fødevarerne... f.eks. rugbrød: der er en anslået vægt pr skive. Dette gælder også for mange af de andre fødevarer.
Når jeg f.eks. har vejet 2 stk knækbrød, skriver jeg samme vægt for de efterfølgende stykker - så længe det er fra samme pakke.
Med tiden bliver man også helt skrap til at gætte hvad tingene vejer F.eks. hvis du spiser på arbejde/ude.
Nogle tager en lille lommebog med og noterer ned når de er ude og taster så ind på et senere tidspunkt.
Man kan også bruge Madital til "kun" at holde øje med sin vægtkurve - men så synes jeg, at hele fidusen ryger.
Jeg har selv stor glæde af at se på hvad jeg spiser og hvor meget jeg motionerer sammenlignet med vægtkurven. Hen ad vejen har jeg fået mange Aha-oplevelser når jeg har kigget tilbage på hvad jeg har indtaget.
For mig er der helt sikkert også gået sport i, at få så mange glade smiley´er som muligt (fisk, frugt & grønt osv)
Rigtig god fornøjelse :)
#2 af Kaktus (slettet)
Er ny her så ville lige prøve at se hvad det er for noget.
Jeg har haft kigget lidt på et program der hedder winfood men kun som demo da det koster 1000kr at få fuld version af. Og det vil jeg helst ikke give.
Så fant den her løsning i stedet som ser helt fin ud, meeen....
Kan det virkelig passe jeg skal hen og veje alt hvad jeg spiser?
I winfood kunne jeg foreksembel bare taste ind hvor mange skiver rugbrød jeg spiste og så regnede den selv ud hvad det blev i protein og alt det andet.
Og mit problem ligger lidt i af noget spiser jeg på arbejde og det er nogle gange ting jeg ikke køber hjem til så det er lidt surt. Plus at jeg jo gerne ville igang med den her kostplan uden at skulle ud og købe alt det forskellige og veje det inden jeg skulle spise det..
Håber der er nogle der kan svare mig på det eller har et fixst tip omkring hvordan i gør??
Hilsen Mattias