#2 af Kaktus (slettet)
Skal jeg hen og vejer alt hvad jeg spiser?
Du læser en tråd i debat > kostKaktus (slettet)
re: Skal jeg hen og vejer alt hvad jeg spiser?
Velkommen til :)
For at bruge Madital optimalt, bliver du nødt til at veje alt hvad du spiser/drikker samt taste hvordan og hvor længe du motionerer.
Men der er hjælp at hente til mange af fødevarerne... f.eks. rugbrød: der er en anslået vægt pr skive. Dette gælder også for mange af de andre fødevarer.
Når jeg f.eks. har vejet 2 stk knækbrød, skriver jeg samme vægt for de efterfølgende stykker - så længe det er fra samme pakke.
Med tiden bliver man også helt skrap til at gætte hvad tingene vejer F.eks. hvis du spiser på arbejde/ude.
Nogle tager en lille lommebog med og noterer ned når de er ude og taster så ind på et senere tidspunkt.
Man kan også bruge Madital til "kun" at holde øje med sin vægtkurve - men så synes jeg, at hele fidusen ryger.
Jeg har selv stor glæde af at se på hvad jeg spiser og hvor meget jeg motionerer sammenlignet med vægtkurven. Hen ad vejen har jeg fået mange Aha-oplevelser når jeg har kigget tilbage på hvad jeg har indtaget.
For mig er der helt sikkert også gået sport i, at få så mange glade smiley´er som muligt (fisk, frugt & grønt osv)
Rigtig god fornøjelse :)
For at bruge Madital optimalt, bliver du nødt til at veje alt hvad du spiser/drikker samt taste hvordan og hvor længe du motionerer.
Men der er hjælp at hente til mange af fødevarerne... f.eks. rugbrød: der er en anslået vægt pr skive. Dette gælder også for mange af de andre fødevarer.
Når jeg f.eks. har vejet 2 stk knækbrød, skriver jeg samme vægt for de efterfølgende stykker - så længe det er fra samme pakke.
Med tiden bliver man også helt skrap til at gætte hvad tingene vejer F.eks. hvis du spiser på arbejde/ude.
Nogle tager en lille lommebog med og noterer ned når de er ude og taster så ind på et senere tidspunkt.
Man kan også bruge Madital til "kun" at holde øje med sin vægtkurve - men så synes jeg, at hele fidusen ryger.
Jeg har selv stor glæde af at se på hvad jeg spiser og hvor meget jeg motionerer sammenlignet med vægtkurven. Hen ad vejen har jeg fået mange Aha-oplevelser når jeg har kigget tilbage på hvad jeg har indtaget.
For mig er der helt sikkert også gået sport i, at få så mange glade smiley´er som muligt (fisk, frugt & grønt osv)
Rigtig god fornøjelse :)
16 år15. august 2008 kl. 22:00
Kaktus (slettet)
PS i øvrigt har winfood ikke et Forum som dette - jeg var helt sikkert ikke kommet så langt (snart - 15 kg) hvis ikke det havde været for alle de fantastiske mennesker her, der altid er klar med opmuntring, et kærligt spark bagi eller et godt råd :)
16 år15. august 2008 kl. 22:10
bruger slettet
Jamen det hjalp da lidt..
Havde ikke set vægten under tilføj knappen.. hehe
Jamen så prøver jeg at få tastet noget ind imorgen..
Lige et spørgsmål mere.
Kan det passe at hvis jeg arbejder som svejser at jeg kan skrive mig selv ind som arbejde med bil? er det mon ikke nogenlunde samme antal kalorier jeg for brænder som det. Og hvis det er det kan jeg ikke forstå at der står jeg forbrænder noget der liger 4500 kalorie. Syntes det lyder helt vildt.
Havde ikke set vægten under tilføj knappen.. hehe
Jamen så prøver jeg at få tastet noget ind imorgen..
Lige et spørgsmål mere.
Kan det passe at hvis jeg arbejder som svejser at jeg kan skrive mig selv ind som arbejde med bil? er det mon ikke nogenlunde samme antal kalorier jeg for brænder som det. Og hvis det er det kan jeg ikke forstå at der står jeg forbrænder noget der liger 4500 kalorie. Syntes det lyder helt vildt.
16 år15. august 2008 kl. 22:12
Kaktus (slettet)
Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ingen idé har om, hvad du skal taste dit arbejde ind som.
Prøv evt at lav en tråd under fora "Madital" - administrator, Lone plejer at være kvik til at svare (mest på hverdage)
- og ellers er der helt sikkert andre brugere, der kan hjælpe :)
Spørg bare løs :)
Prøv evt at lav en tråd under fora "Madital" - administrator, Lone plejer at være kvik til at svare (mest på hverdage)
- og ellers er der helt sikkert andre brugere, der kan hjælpe :)
Spørg bare løs :)
16 år15. august 2008 kl. 22:39
bruger slettet
Jamen så prøver jeg at skrive der inde.
Mange tak for hjælpen;)
Mange tak for hjælpen;)
16 år16. august 2008 kl. 07:24
Anonym
Jeg anede ikke at man kunne taste sit arbejde ind... Hvor har du fundet den funktion?
Anyway, der må være noget der ikke stemmer for jeg har nu aldrig hørt om nogen der forbrændte 4500Kcal om dagen, så skal man da være marathonløber og løbe 12 timer i døgnet :D
Anyway, der må være noget der ikke stemmer for jeg har nu aldrig hørt om nogen der forbrændte 4500Kcal om dagen, så skal man da være marathonløber og løbe 12 timer i døgnet :D
16 år16. august 2008 kl. 21:46
bruger slettet
Jamen jeg syntes også det lyder helt vildt.
Men det var det tal jeg kom på hvis jeg tastede ind at jeg arbejde med bil eller andet kropsligt arbejde i 7t 30min om dagen.
Nu fandt jeg godt nok en som måske passede bedre på mit arbejde. men alligevel syntes jeg det lyder vildt.
Men det var det tal jeg kom på hvis jeg tastede ind at jeg arbejde med bil eller andet kropsligt arbejde i 7t 30min om dagen.
Nu fandt jeg godt nok en som måske passede bedre på mit arbejde. men alligevel syntes jeg det lyder vildt.
16 år16. august 2008 kl. 22:57
Er ny her så ville lige prøve at se hvad det er for noget.
Jeg har haft kigget lidt på et program der hedder winfood men kun som demo da det koster 1000kr at få fuld version af. Og det vil jeg helst ikke give.
Så fant den her løsning i stedet som ser helt fin ud, meeen....
Kan det virkelig passe jeg skal hen og veje alt hvad jeg spiser?
I winfood kunne jeg foreksembel bare taste ind hvor mange skiver rugbrød jeg spiste og så regnede den selv ud hvad det blev i protein og alt det andet.
Og mit problem ligger lidt i af noget spiser jeg på arbejde og det er nogle gange ting jeg ikke køber hjem til så det er lidt surt. Plus at jeg jo gerne ville igang med den her kostplan uden at skulle ud og købe alt det forskellige og veje det inden jeg skulle spise det..
Håber der er nogle der kan svare mig på det eller har et fixst tip omkring hvordan i gør??
Hilsen Mattias