Jeg er godt nok ved at blive forviret

Du læser en tråd i debat > kost

Jeg er godt nok ved at blive forviret
Jeg har sat mig et mål at tabe mig 7 kg på 8 uger ca.. Det bude da kunne lade sig gøre at tabe sig 1 kg i ugen...

Jeg har lavet en nogenlunde kostplan som jeg ville følge som ser sådan her ud:

Morgenmad: 219 kcal
50 g havregryn
100 g skummetmælk

Mellemmåltid: 109 kcal
2 stk frugt

Frokost: 351 kcal
Blandet salat som består af:
60 g iceberg
50 g gulerod
40 g peberfrugt
25 g majs
25 g ærter
50 g agurk
100 g kød
60 g grøv brød

Mellemmåltid: 109 kcal
2 stg frugt

Aftensmad: 477 kcal
Grønsags blandning som består af:
80 g gulerod
80 g kartoffel
80 g blomkål
30 g majs
30 g ærter
140 g kød
60 g grov brød

Og det gir ialt 1265 kcal bude det ikke kunne lade sig gøre at tabe 1 kg i ugen ca. ud fra de antal kcal...
Jeg vejer lige nu 62 kg og vil gerne ned på 55 kg. Jeg er 163 cm høj...

Men når jeg har tastet mit mål ind og f.eks. denne kost plan siger den at jeg kun må spise for 1080 kcal...

Kan det virkelig passe at jeg kun skal spise for 1000 kcal om dagen???
16 år7. august 2008 kl. 22:02
re: Jeg er godt nok ved at blive forviret
Hej

For at tabe 1 Kg om ugen mener jeg du skal have et underskud på ca. 1000kcal om dagen. Så jeg tror faktisk det passer meget godt.

Du bør spise mindst 1200kcal om dagen, så din plan virker fornuftig nok.
Du bør enten nedjustere dit mål eller sikre tilstrækkeligt underskud ved at motionere.
Det er sværere at tabe sig, jo tættere du er på din normalvægt. Så jeg ville nok vælge at nedjustere, da jeg tror du under alle omstændigheder får meget svært ved at tabe et kilo om ugen.

Held og lykke med det :-)
16 år7. august 2008 kl. 22:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });