Velkommen til. Jeg håber du vil blive glad for at være her. Her er super god støtte at finde.
Jeg kan nikke genkendende til din situation. Min krop har også ændret sig rigtig meget efter graviditeter, og måske i sammenhæng med at man også bliver ældre - så er stofskiftet også ændret. Jeg startede 30.7. med kallorietælling, og jeg har 9 kg overskud efter mine graviditeter.
Jeg havde inden da brugt 1-2 uger på at læse forskelligt baggrundsstof (artikler m.v.) - og der er også rigtig mange gode indlæg her i dette forum. Jeg tror du vil have glæde af at surfe lidt rundt herinde. Der er mange rigtig gode indlæg. Under "Info", og "alle varer", kan du samtidig se hvad de forskellige fødevarer koster i kcal-regnskabet. Min (om end korte) erfaring er, at det tager lidt tid i starten - for man skal lige vende sig til at veje mad osv.. Men det virker!!! Efter den første uge havde jeg tabt 1,7 kg! (Der er selvfølgelig en del væsketab, når det er lige i starten, men det var fantastisk rart at der skete noget). Og jeg har fået så utrolig god støtte herinde fra.
Rigtig meget held og lykke ;-)
#2 af malin (slettet)
Jeg er ikke rigtig inde i hvad jeg burde spise mest af, hvad jeg skal kigge efter når jeg køber forskellige madvare osv. så håber I kan hjælpe mig til at blive lidt klogere :)
Fx. hvilket rugbrød, pålæg, frugt er bedst, for en der vil tabe sig?
Hvad skal man sørge for at få mest af i løbet af dagen? Ved fiber er vigtigt, men hvad ellers?
Hvad skal jeg undgå i madvarer`?
Kom gerne med de ting som I mener at vigtig for mig at vide, nu hvor jeg er igang med at omlægge min kost, i håb om et vægttab :)