Madital kalorier og varens kalorier pr 100 g

Du læser en tråd i debat > kost

Madital kalorier og varens kalorier pr 100 g
Jeg har en masse varer som jeg sidder og taster ind og jeg kan se at mad-i-tal skriver at der er flere kalorier i end producenten skriver.....Hvordan forholder I jer til det? Tænker om I så selv trækker lidt fra eller regner I bare med mad-i-tals udregning?

En anden ting er når der står sukkerarter skal det skrives ind under sukker?

16 år5. august 2008 kl. 10:45
re: Madital kalorier og varens kalorier pr 100 g
Jeg regner med at madital regner rigtigt, og at producenter har snydt lidt :-) Der kan også bare være tale om afrundingsfejl, men da jeg i forvejen kn vejer ca. 30% af min mad (resten gætter jeg) behøver det ikke være helt nøjagtigt.

Sukker er kun tilsat sukker og det er sjældent opgivet. Sukkerarter dækker jo også over f.eks. frugtsukker.
16 år5. august 2008 kl. 15:00
jeg har bare regnet med det i madital, fremfor det på pakken... men den regner også altid ud at der er et højere indhold af kcal i ALT jeg selv taster ind...
16 år5. august 2008 kl. 15:42
Hvor skal jeg så skrive sukkerarter henne? Eller skal jeg undlade det?
16 år5. august 2008 kl. 15:56
Når der bare står sukkerarter og ikke tilsat sukker, plejer jeg ikke at indtaste det...
16 år5. august 2008 kl. 16:13
Jeg får også de samme tal. Men synes ikke det er så voldsom en afvigelse at det generer mig. Eksempelvis sidder jeg med et stykke kyllingepålæg hvor producenten siger 100 kcal/100 g og madital siger 103. Jeg retter mig efter madital. Så kan jeg jo altid blive glædeligt overrasket hvis det viser sig at det er der den er gal og jeg taber mig lidt hurtigere end jeg regnede med.
16 år6. august 2008 kl. 22:06
Hvis jeg fik de samme tal med så lidt forskel ville det heller ikke gøre mig noget, men det er stor forskel jeg har på hhv 15 og 25 kcal. MEN, jeg har fundet ud af hvorfor :) Det er fordi at jeg har tastet sukkerarter ind under sukker derfor blev mine kalorier forhøjet, det er nu fjernet og nu svinger det kun med 5 kcal :)
16 år7. august 2008 kl. 21:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });