Et sikkert hit hos børn & voksne i min have er Kyllinge-spyd med "den hemmelige sauce"
Den hemmelige sauce består af soya (hovedparten af marinaden), ketchup, worchester-sauce, peber (ingen salt for soya salter rigeligt) og pressert hvidløg.
Kylling skæres i tern og ligger i marinaden i et par timer (i en pose i køleskabet). Sættes på spyd og Voila... super lækkert :)
Et andet stort hit er grillede majskolber - Mums ! Jeg koger dem ca 8-10 min. før de kommer på grillen (med blade på). Man kan sagtens koge dem om formiddagen :)
#2 af Kaktus (slettet)
Altså om sunde retter - og om sundt sammensatte grill-menuer hvor man alligevel får "det hele" med og ikke sidder og stikker i salaten hele aftenen.
Evt nogle links til nogle rigtig gode hjemmesider der tager dette emne op.
En god grillaften ender jo nok i overspisning - især hvis der er alkohol i billedet. Men der er jo alverden til forskel mellem en fed pølse, kartofler i flødesovs eller pastasalat og salat med thousand island dressing - og så en mager pølse, en god salat, grillstegte grove grøntsager - med krydderier eller krydderurter, oliebaserede dressinger mv.
Jeg spørger især fordi jeg skal holde noget på onsdag og den anden part vil nok ikke have noget imod det ikke er fed mad hvis bare det er velsmagende og godt sammensat.