#2 af bruger slettet
Lækker kage der kan spises (næsten) uden dårlig samvittighed
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Lækker kage der kan spises (næsten) uden dårlig samvittighed
Jeg glemte lige at skrive, at der er ca. 5700kJ i sådan en portion.
16 år26. juli 2008 kl. 17:29
lomm (slettet)
Hej, vil lige foreslaa en variant:
udskift kakaoen med revet citron skal, saa skal der evt lidt mere mel til for at udligne det manglende toerstof
udskift kakaoen med revet citron skal, saa skal der evt lidt mere mel til for at udligne det manglende toerstof
16 år27. juli 2008 kl. 13:52
bruger slettet
Gad vide hvordan at den vil være med et lille snært chilli? man siger jo at det får forbrændingen i vejret.
16 år29. juli 2008 kl. 15:20
bruger slettet
Det lyder spændende, det må prøves næste gang:p
Jeg fandt ud af at den også er god, hvis man bytter kakao og bær ud med ananas og lidt mandelessens. Det kræver dog lidt mere mel.
Jeg fandt ud af at den også er god, hvis man bytter kakao og bær ud med ananas og lidt mandelessens. Det kræver dog lidt mere mel.
16 år29. juli 2008 kl. 19:38
Til 4-6 personer
4 æg
2 tsk. vaniljesukker
sødemiddel svarende til 200g sukker
1dl skummetmælk
1 banan, gerne meget moden
75g bær (efter eget valg, jeg har brugt solbær)
65g kakaopulver (hvis man ikke kan lide den stærke kakaosmag, kan man nøjes med halvdelen).
1½dl havreklid
1½-2dl hvedemel (tilpasses efter hvor meget saft der er ved bærene)
2 tsk bagepulver
1tsk natron
Start med at piske sukker og æg. Tilsæt derefter most banan og skummetmælk. Til sidst piskes de tørre ting i. Bærene bestemmer du selv, hvornår du putter i, da det kommer an på om du vil have dem "most" i dejen eller hele. Hvis de skal være hele, så rør dem forsigtigt i til sidst.
Dejen hældes i en lille form (jeg ved desværre ikke hvor stor/lille) og bages i midten af ovnen ved 200 grader i 20-30min. Bon appetit!