Suppekuren

Du læser en tråd i debat > kost

Suppekuren
Er der nogen som har prøvet eller hørt om suppekuren (også kaldet hvidkålskuren/fedtforbrændingskuren mv), og hvilke erfaringer har I med den?
Jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer, inden jeg springer ud i den som "kickstart" til en omlægning af kost :)
16 år23. juli 2008 kl. 10:13
re: Suppekuren
Jeg tror jeg har prøvet den under navnet "Den amerikanske drøm" - en 3 dages kur eller er det 7.

Den er fin nok og suppen er god. Men problemet med den er at folk bruger den for at pånå et hurtigt vægttab. Det er den OK til og som kickstart er den sikkert fint. Men jeg er nok egentlig efterhånden kommet frem til at alle de der hurtigkure gør ikke noget for mig. Det er jo ikke et varrigt vægttab - det holder ikke hvis du ikke følger op med kostomlægning.

Jeg tror under alle omstændigheder du vil tabe meget hvis du starter en kostomlægning, så egentlig synes jeg ikke der er brug for en kickstart. Men når det er sagt smager suppen godt.
16 år23. juli 2008 kl. 10:25
Den smager forfærdeligt og man er sulten i en uge. Man er i total kcal underskud og når man så går igang med at spise efter en uge, tror kroppen der har været hungersnød...
Så jeg tror der er mange sunde alternativer, fx det her forum :)
16 år23. juli 2008 kl. 23:31
Enig - jeg tror også det er sundere bare at sørge for at taste sin mad ind her på forum og langsomt blive klogere på hvad ting indeholder og hvad de koster på energiregnskabet og dermed få mere fokus på hvad man vælger at spise. Og SÅ skal vægttabet nok komme helt af sig selv.
16 år23. juli 2008 kl. 23:55
Åh jo den virker; jeg tabte selv 8 kg på en uge!

Men det kræver virkelig noget af een; suppen smager afskueligt og man er træt af en efter EN dag, man er sulten konstant(fordi man ikke gider æde suppe hele tiden) og men bliver trætog små dårlig....
Det værste er at man skal leve minimalt bagefter for ikke at tage det hele på igen - hvilket er meget, meget svært for man er jo så sulten!

Jeg ville nok hellere satse på et sundt vægttab; det er unaturligt for kroppen at tabe SÅ meget på så kort tid.... Desuden er det jo også kun væske og muskelmasseman taber under denne kur, og når man så tager det hele på igen er det ren fedt; ergo bliver man tykkere af at tage denne kur (med mindre man spiser lige så lidt som et udsultet negerbarn...)
16 år24. juli 2008 kl. 08:36
Tak - så holder jeg mig fra den som kickstarter, og fortsætter stille og roligt med at tast mad ind her :)
16 år24. juli 2008 kl. 09:50
suppekuren smager fantstisk godt for det er en man kan spise alt det man vil af og man kan jo blande næsten det i man vil altså af krydderier og der er så mange gode grøntsager i jeg synes den har været god i de perioder hvor jeg vil æde hele tiden og er sulten hele tiden spiser jeg den når jeg er sulten som en form for mellemmåltid. men meget af pointen i den er at hvis man kun laver af kulhydrater og protein så ligemeget hvor magert det er og hvor lidt du spiser taber man sig næsten ikke uden grøntsagerne de gør altså bare et eller andet! den smager godt men som de andre siger det er dumt. så heller måske den der udrensnings kur på lemonade den hedder the lemonade master cleanse og er skrevet af stanley burroughs. den skulle være god og man kan lave den i 10 dage eller 40 dage. man taber sig og den renser kroppen. har selv overvejet at prøve den bare for at rense kroppen lidt for gift stoffer
16 år26. juli 2008 kl. 23:38
Hej leia, din tekst er meget svær at lsæe, fordi du ikke sætter punktummer :) bare et godt råd...
Og ja kan man lide suppen er den glimrende til mellemåltider eller som aftensmad en dag man fx har fået en lidt for stor frokost...
16 år27. juli 2008 kl. 01:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });