havregrød vs havregryn
Du læser en tråd i debat > kostiakob
re: havregrød vs havregryn
Det kan sagtens passe.
Revne æbler og revne gulerødder virker på samme måde: de mætter mere end deres ubehandlede modpart.
Til gengæld synes jeg måske du skal overveje at drikke et glas skummetmælk ved siden af eller putte skummetmælk i grøden (og evt bruge kanel-sukker ovenpå i stedet for sukker i mens du laver det ;-). Du har jo brug for kalken i mælken.
Revne æbler og revne gulerødder virker på samme måde: de mætter mere end deres ubehandlede modpart.
Til gengæld synes jeg måske du skal overveje at drikke et glas skummetmælk ved siden af eller putte skummetmælk i grøden (og evt bruge kanel-sukker ovenpå i stedet for sukker i mens du laver det ;-). Du har jo brug for kalken i mælken.
16 år2. juli 2008 kl. 09:12
nullergøj (slettet)
re: havregrød vs havregryn
havregrød mætner også mere i min mave. Kommer lidt kanelsukker på og drikker et glas minimælk dertil.
Kanelukker er godt mod sukkertrang, så det er en fordel at komme på grøden
Kanelukker er godt mod sukkertrang, så det er en fordel at komme på grøden
16 år7. juli 2008 kl. 17:09
Når jeg laver det af 1 dl havregryn, 2½dl vand+ lidt salt og sukker, så bliver det en kæmpe potion. Den mætter meget mere end hvad jeg ellers sku have haft, nemlig 2 dl havregryn med 2dl skummetmælk.
umiddelbart ser havregrøden ud til at indeholde færrest kalorier, men kan det passe?