Tyggegummi
Du læser en tråd i debat > kostiakob
re: Tyggegummi
Man kan få tyggegummi der giver energi (altså overskud og glæde) (helsehelse.dk
Så derfor vil jeg tro at kalorierne ryger ned sammen med spyttet - ligesom smagen ;-)
Desværre
Så derfor vil jeg tro at kalorierne ryger ned sammen med spyttet - ligesom smagen ;-)
Desværre
16 år27. juni 2008 kl. 20:17
bruger slettet
På mit sukkerfri stimorol tyggegummi står der :
160 kcal pr 100 gram. /der er 14 g i en pakke
Energi pr stk 2 kcal
Fedt 0 g
Så der skal godt nok meget sukkerfrit tyggegummi til før det kan ses på vægten. Så står der også at overdreven brug kan virke afførende så det opdager du nok. Så tag du bare et par stykker sukkerfri tyggegummi om dagen, det er laaaangt bedre end et stykke lakrids eller andet. Det er rart når man lige trænger til lidt friskt i munden...
160 kcal pr 100 gram. /der er 14 g i en pakke
Energi pr stk 2 kcal
Fedt 0 g
Så der skal godt nok meget sukkerfrit tyggegummi til før det kan ses på vægten. Så står der også at overdreven brug kan virke afførende så det opdager du nok. Så tag du bare et par stykker sukkerfri tyggegummi om dagen, det er laaaangt bedre end et stykke lakrids eller andet. Det er rart når man lige trænger til lidt friskt i munden...
16 år28. juni 2008 kl. 13:31
Houmann
Men du forbrænder også energi ved at tygge tyggegummi, så det går nok lige op, med så lidt kalorier og så meget tyggeri! ;)
16 år26. juli 2008 kl. 16:43
Eftersom jeg er en stor forbruger af tyggegummi ville jeg gerne høre jer om i ved hvor mange kalorier man optager (hvis man overhovedet optager nogen) af at tygge tyggegummi.
Her på madital står der at 100 g tyggegummi indeholder næsten 400 kcal, men eftersom man jo ikke spiser tyggegummi, men kun tygger på det, er jeg i tvivl om hvorledes man optager de kalorier eller ej..