Mere vand?

Du læser en tråd i debat > kost

Mere vand?
Hvordan får i drukket en masse vand i løbet af dagen? Jeg har lige set på min plan at over 4 dage har jeg ikke engang indtaget 2000 gram vand.. Ret skræmmende egentlig.. Men jeg har svært ved at få drukket.. Tidligere elskede jeg vand, men nu må jeg tvinge bare nogle dråber i mig:(

Nogle råd?
16 år22. juni 2008 kl. 18:31
re: Mere vand?
Jeg har samme problem. Men jeg kan se at det hjælper at supplere med en kop te (jeg drikker ikke kaffe) eller et glas sodavand, men det er ikke noget jeg normalt har i min hverdagskost.

Jeg lytter med lige med for jeg vil også gerne have gode råd.

Mit bedste råd er altid at have en flaske med sig, for jeg oplever tit at jeg er kommet afsted uden vand og så går der alt for lang tid uden væske.
16 år22. juni 2008 kl. 20:24
Jeg har altid en flaske vand med i skole, men får aldrig drukket noget.. Men måske kan det hjælpe, i hvert fald for mig, at putte vand i køleskabet og drikke det iskoldt.. Kan ikke så godt lide vand medmindre det er helt koldt..
Te kan jeg heller ikke lide.. Ellers ville det være et godt forslag. Sodavand vil blive for usundt (og det bryder jeg mig heller ikke ret meget om).. Måske noget saftevand kan hjælpe.. Det er ikke helt så sundt, men stadig sundere end sodavand, hvis man tager light udgaver.. Hm.. Men er nu heller ikke så glad for saft.. :(
(og ja, jeg er enormt kræsen. Hehe.)
16 år22. juni 2008 kl. 21:16
Jeg har haft held med at ha flasken med vand med i bilen for i bilen har jeg tit haft for vane at spise og dermed ha lyst til et eller andet. Så vand er godt til turen i bil. På gode dage har jeg fået drukket en halv liter inden jeg kom på arbejde. Hvis jeg glemmer flasken er jeg allerede en halv liter bagud ;-)

For pokker jeg må huske den i morgen. Det er længe siden jeg har husket det.

Jeg kan godt følge dig i det med at det skal være koldt. Heldigivis har vi hjemme indbygget vand i køleskabet og isterningemaskine, så det er perfekt. På arbejde har vi også koldtvandsautomat, så der er jeg godt stillet. Alligevel har jeg svært ved at nå målet. Jeg burde skamme mig.

Måske handler det om nye vaner. Sørg for nogle faste planlagte glas. Altså et glas vand til alle måltider. Find andre tidspunkter hvor det kan være passende at tage et planlagt glas vand. Måske det kan hjælpe til at øge mængden, så du ikke kun satser på at din tørst kan styre det. Måske ens skive citron eller lime i en kande med vand i køleskabet kan gøre et mere indbydende. Hvis du har en to-liters kande ved du at den skal tømmes. :-)

Måske skal vi udfordre hinanden - jeg har jo samme problem som dig så måske vi kan holde hinanden i ørerne. Hvad siger du? Så kan vi bare dagligt melde ind i tråden her om vi har nået de 2 liter. Andre er selvfølgelig også velkomne.
16 år22. juni 2008 kl. 21:26
Jeg drikker lige en dl vand mere inden jeg går i seng - så runder jeg de 2 liter idag !!! JUBIIII !!!
16 år22. juni 2008 kl. 21:31
Jeg kan heller ikke lide vand, men drikker for det meste1 -1½ l om dagen. Jeg har det altid i ½ l flasker, så jeg kan holde regnskab med hvor meget jeg drikker.
Jeg laver en aftale med mig selv, at inden jeg overhovedet må drikke noget andet, skal der være drukket ½ l vand - så må jeg få et glas mælk eller cola zero, så ½ l vand igen og på den måde får jeg det vand jeg have.
16 år22. juni 2008 kl. 22:01
Jeg gør det lidt på en måde, der nok ikke er helt optimal, men jeg når de 2 liter - Jeg drikker 1/2 L inden jeg går ud af døren om morgenen, 1/2 L i min kl. 10 pause, 1/2 L til frokost, og 1/2 L til min aftensmad. det er ikke sikkert det er den bedste måde at gøre det på, og jeg skal godt nok tisse rigtig meget om morgenen, men det er den eneste måde jeg endnu har kunne få det til at fungere på.
16 år23. juni 2008 kl. 07:36
det også tilladt at bruge light saftevand f.eks. fun der fåes i mange smagsvarianter., så måske du kan finde en du kan lide. Så Kan du komme mindrreog mindre smag i efterhånden du vender dig til at drikke.

Den med ½l flaske er altid god, og så er der tidligere forslået herinde med at sæte elastikker rundt om og så tage en af hver gang mand har drukket en flaske. det er så mere for at holde styr på hvor meget du drikker.

Sæt flasken et stragetisk sted hvor du kommer meget.
16 år23. juni 2008 kl. 16:55
Tak for de mange forslag! Må have investeret i en ½ liters vandflaske.. Eller måske to - en til vand og en til saft!!

Og ellers bare få tvunget mig selv til at drikke..
16 år23. juni 2008 kl. 17:22
Jeg har altid 3 liter vand i ½ flasker stående i køleskabet, så jeg altid har koldt vand. I starten kan det godt være svært, at vende sig til at drikke de 2 liter; men som alt andet er det stort set bare vane. Efter et stykke tid bliver du mere tøstig ;) I starten drak jeg også te og light sodavand for at nå at drikke det hele. Har så efterhånden skåret mere og mere ned på "de andre drikkevare", og erstattet det hele med vand. Det er har virket fint for mig. Men handler nok om, at finde sin egen rytme.
16 år23. juni 2008 kl. 19:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });