fredags slik.

Du læser en tråd i debat > kost

fredags slik.
i morgen er det jo fredag. og dertil hører fredags slik. men men. den går jo ikke hvis man vil tabe sig.

hvad bruger i som "alternativ" til fredags slikken. ?
16 år19. juni 2008 kl. 20:28
re: fredags slik.
Jeg går slet ikke ind for at forbyde mig selv noget. Det skal jo være til at holde ud i længden. Men man kan supplere fredagssnolderet med noget frugt.

Men det handler nok om at kunne begrænse sig. Måske vælge et rigtig godt stykke chokolade og så noget frugt.

Men her et par ideer til sunde snacks - af den slags man kan spise som snolder:

Tørrede jordbær - jeg er i tvivl om energiindholdet i dem.
Mandler - de er fede, men sundt fedt.
Melon - sød frugt, som kan hjælpe lidt til at tilfredsstille den søde tand.
Saltstænger
16 år19. juni 2008 kl. 22:10
re: fredags slik.
Jeg spiser lidt slik/chokolade og supplerer så med frugt. Jeg afmåler mit slik fordi jeg spiser altså til der ikke er mere.

Nu ved jeg ikke om du har slikdag sammen med andre (familien) eller om du bor for dig selv. Hvis du kan, så prøv evt at snakke med de andre om i en periode at lave frugt-guf (udskåret frugt) i stedet. Lav evt også en sund frugt-smoothie at drikke til.
16 år19. juni 2008 kl. 22:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });