#2 af Kaktus (slettet)
Nupo-pulver
Du læser en tråd i debat > kostKaktus (slettet)
re: Nupo-pulver
Jeg bruger nupo-pulver som mellemmåltider. Drikker ca. 1-2 breve om dagen i gennemsnit.
Det hele startede med, at jeg fik nogle protein-fiber-shake-breve af en veninde,der havde dem med hjem fra USA.
De var med chokolade-smag, smagte godt og min fiber-smiley blev strålende glad :)
Derfor købte jeg en pakke nupo kakao. Diverse andre protein pulvere kan sikkert også bruges.
Det fungerer fint for mig. Jeg får masser af fiber + protein, min fordøjelse fungerer upåklageligt og jeg får tilfredsstillet min søde tand med smagen af chokolade :)
Jeg kunne nok ikke leve af nupo alene - heller ikke i en kortere periode - så godt smager det heller ikke og jeg ville simpelthen savne "rigtig" mad alt for meget.
Desuden skulle dette jo gerne føre frem til en varig livsstilsændring, og det er nupo ikke en del af :)
Det er videnskabeligt dokumenteret, at man kan tabe sig (også temmelig meget) på en kur udelukkende bestående af nupo uden at kroppen kommer til at mangle vitaminer, mineraler osv, men det lærer jo ikke én at spise sundere :) Og så står man tilbage efter et vægttab med alle de dårlige vaner man havde før kuren. Lur mig om man så ikke tager det hele eller mere på efterfølgende.
Pas godt på dig selv og den lille og tal evt. med din læge om, hvordan du kan ungdå at tage mere (fedt) på under din graviditet :)
Held & lykke med det hele.
Det hele startede med, at jeg fik nogle protein-fiber-shake-breve af en veninde,der havde dem med hjem fra USA.
De var med chokolade-smag, smagte godt og min fiber-smiley blev strålende glad :)
Derfor købte jeg en pakke nupo kakao. Diverse andre protein pulvere kan sikkert også bruges.
Det fungerer fint for mig. Jeg får masser af fiber + protein, min fordøjelse fungerer upåklageligt og jeg får tilfredsstillet min søde tand med smagen af chokolade :)
Jeg kunne nok ikke leve af nupo alene - heller ikke i en kortere periode - så godt smager det heller ikke og jeg ville simpelthen savne "rigtig" mad alt for meget.
Desuden skulle dette jo gerne føre frem til en varig livsstilsændring, og det er nupo ikke en del af :)
Det er videnskabeligt dokumenteret, at man kan tabe sig (også temmelig meget) på en kur udelukkende bestående af nupo uden at kroppen kommer til at mangle vitaminer, mineraler osv, men det lærer jo ikke én at spise sundere :) Og så står man tilbage efter et vægttab med alle de dårlige vaner man havde før kuren. Lur mig om man så ikke tager det hele eller mere på efterfølgende.
Pas godt på dig selv og den lille og tal evt. med din læge om, hvordan du kan ungdå at tage mere (fedt) på under din graviditet :)
Held & lykke med det hele.
16 år20. juni 2008 kl. 11:04
bruger slettet
Hvis man benytter sig af Nupos briksystem, altså spiser mad sammen med Nupo og sætter sig ind i hvor mange brikker de forskellige fødevarer tæller for, så er det det allerbedste, for så har man noget, man kan forholde sig til EFTER vægttabet også. Så kender man lidt til hvor meget de forskellige fødevarer bør fylde i ens daglige kost. Så det er den optimale måde at bruge Nupo, hvis man vil holde sig vægttab bagefter.
Jeg bruger Nupo som mellemmåltid, eller som morgenmad, hvis jeg ikke lige "når" at lave andet.
Jeg bruger Nupo som mellemmåltid, eller som morgenmad, hvis jeg ikke lige "når" at lave andet.
16 år31. juli 2008 kl. 22:50
Frk Jakob (slettet)
Min mor spiser Nuo og har altid gjort det... I nogle perioder, hvis hun har taget lidt på, så tager hun en skrap kur med nupo og grøntsager... og i hverdagen spiser hun normalt, men spiser 1-2 breve om dagen... fordi det er sundt og holder hendes fordøjelse igang...
Jeg har prøvet, men jeg synes det smager så kvalmt... blander i det op ibvand, jer der spiser det? jeg har overvejet at købe det med jordbær og blande med kold mælk og blendede hindbær... tror I det vil være et hit og fjerne den smag af protein i? Jeg ville jo så gerne have noget mere protein i min kost
Jeg har prøvet, men jeg synes det smager så kvalmt... blander i det op ibvand, jer der spiser det? jeg har overvejet at købe det med jordbær og blande med kold mælk og blendede hindbær... tror I det vil være et hit og fjerne den smag af protein i? Jeg ville jo så gerne have noget mere protein i min kost
16 år1. august 2008 kl. 12:06
bruger slettet
Jeg blander det godt nok bare op i vand, men du kan også sagtens blande det op i skummetmælk/minimælk. Bare husk at du ikke skal overskride anbefalet daglig dosis af mælk, så hvis du LEVER af NUPO (= 6 breve NUPO om dagen), så skal du ikke drikke 2-3 dl. mælk HVER gang.
Den med jordbær kan jeg godt finde på at blende med en smoothie - f.eks. med Cheasy Vanilie Yoghurt, frosne hindbær, ½ banan og lidt appelsin juice.
Kakao'en kan man tilføje noget rigtig kakao-pulver (det RIGTIGE uden sukker) + en sødetablet - eller lidt pulverkaffe og en sødetablet - så er det lidt henad en cappuccino.
Caffé Latten putter jeg lidt pulverkaffe i + en søde tablet og isterninger.
Det smager bedst, når det er iskoldt det hele, så ryst det sammen med isterninger :-)
Den med jordbær kan jeg godt finde på at blende med en smoothie - f.eks. med Cheasy Vanilie Yoghurt, frosne hindbær, ½ banan og lidt appelsin juice.
Kakao'en kan man tilføje noget rigtig kakao-pulver (det RIGTIGE uden sukker) + en sødetablet - eller lidt pulverkaffe og en sødetablet - så er det lidt henad en cappuccino.
Caffé Latten putter jeg lidt pulverkaffe i + en søde tablet og isterninger.
Det smager bedst, når det er iskoldt det hele, så ryst det sammen med isterninger :-)
16 år1. august 2008 kl. 15:39
bruger slettet
Jeg har hørt om det der Nupo, men jeg har aldrig prøvet det.
Hvor meget energi er det i 1 brev nupo? Hvor kan det købes?
Hvor meget energi er det i 1 brev nupo? Hvor kan det købes?
16 år1. august 2008 kl. 18:30
bruger slettet
Det kan i hvert fald købes i Føtex og Kvickly, men tror stort set det kan købes i næsten alle supermarkeder.
16 år1. august 2008 kl. 19:30
bruger slettet
Der er lidt over 100 kcal i et pulver NUPO.
Det kan købes i de fleste større supermarkeder :-)
Det kan købes i de fleste større supermarkeder :-)
16 år1. august 2008 kl. 20:12
bruger slettet
Tak. Det svarer til 400-500kJ ikke?
Jeg må kigge efter dem næste gang, jeg handler..
Jeg må kigge efter dem næste gang, jeg handler..
16 år1. august 2008 kl. 22:21
Frk Jakob (slettet)
jeg ville heller aldrig leve af det... jeg foretrækker et langsomt sundt vægttab... men det ville være godt som mellemmåltider, for at få mit protein indtag hævet... :) og drikker meget lidt mælk i forvejen... :)
16 år3. august 2008 kl. 13:20
Er der nogen herinde der har prøvet en Nupo-kur, og hvordan faldt jeres resultater ud?
Jeg vil bare bruge det som mellemmåltider de næste uger, da jeg er gravid og derfor ikke må tabe mig før jeg har født itil August. Men jeg er meget motiveret for snart at komme igang, og kunne derfor godt tænke mig at høre om andres erfaringer med produkterne :-)
Venlig hilsen Githa