#1 af bruger slettet
væske
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
væske
hvorfor betyder det så meget at man drikker meget væske andet end det giver en mætheds fornemmelse
16 år18. juni 2008 kl. 22:45
deadea (slettet)
re: væske
Over halvdelen af kroppen består af væske. Vi taber væske ved toiletbesøg, sved udånding osv. Vi skal derfor opretholde væskebalancen ved at indtage nyt vand til kroppen.
16 år18. juni 2008 kl. 23:06
Kaktus (slettet)
(Rigelig) væske er også med til at holde fordøjelsen i gang. :)
16 år19. juni 2008 kl. 09:29
bruger slettet
Det er godt for din hud. Vand er med til at skylle alle de affaldsstoffer ud som, ophober sig i kroppen og fx kan give urenheder. Du får pænere hud og nogen påstår også man holde sin hud yngre.
16 år20. juni 2008 kl. 16:50
iakob
Det tror jeg på. Jeg havde bumser langt op i 20-erne og de gik væk da jeg rejste til Kina i en måned hvor der var 30 graders varme og jeg drak vand i stride strømme ;-)
16 år20. juni 2008 kl. 21:06
ninse (slettet)
Som deadea skriver, er det vigtigt at opretholde væskebalancen. Samtidig har rigtigt mange mennesker problemer med at føle tørst og drikker dermed for lidt. Jeg læste for et stykke tid siden, at en del mennesker også forveksler tørst med sult og derfor spiser i stedet for at drikke. Det var en øjenåbner for mig! Jeg har altid drukket rigeligt (og altid vand), men i de senere år er jeg faktisk en af dem, der har spist i stedet for at drikke og det har kunnet ses på vægten. Efter 2-3 måneder med rigeligt væske (2-3 liter vand og ca. 1 liter kaffe), kan jeg igen kende forskel på sult og tørst.
16 år21. juni 2008 kl. 09:36