Hvad kan man få for en pose chips?
Du læser en tråd i debat > kostiakob
re: Hvad kan man få for en pose chips?
I øvrigt kan man få 200 gram mandler for hvad en pose chips koster.
Men peanuts og hasselnødder har mere energi end chips - en pose på 150 gram svarer til energien i 180 gram chips.
En pose chips svarer til cirka 370 gram figner og en pose vingummier svarer til cirka 100 gram figner.
Men peanuts og hasselnødder har mere energi end chips - en pose på 150 gram svarer til energien i 180 gram chips.
En pose chips svarer til cirka 370 gram figner og en pose vingummier svarer til cirka 100 gram figner.
16 år17. juni 2008 kl. 09:24
KarinaHadsten (slettet)
Jamen så er det jo "berdre" at spise chips end mandler hmmmmm. NOT !
16 år17. juni 2008 kl. 21:20
iakob
Jeg er glad for at du stiller netop det spørgsmål. Nej, det er ikke bedre - kun hvis man ser på energiindhold alene.
Hvis man ser på sundheden af chips så er den negativ: for mange kalorier, for salt, ingen vitaminer og mineraler og for mange fedtsyrer af en type vi i forvejen får for mange af.
Hvis vi så kikker på mandler, så strutter det jo af fedtsyrer som vi ikke får for mange af (tag lige et kik på jeres egne smileys), ingen salt (med mindre man saltbager dem), vitaminer og mineraler.
Hvis man ser på sundheden af chips så er den negativ: for mange kalorier, for salt, ingen vitaminer og mineraler og for mange fedtsyrer af en type vi i forvejen får for mange af.
Hvis vi så kikker på mandler, så strutter det jo af fedtsyrer som vi ikke får for mange af (tag lige et kik på jeres egne smileys), ingen salt (med mindre man saltbager dem), vitaminer og mineraler.
16 år19. juni 2008 kl. 23:05
altomkost.dk
Det vil sige at jeg på vores månedlige filmaften med chips (indført efter jeg har nået mit mål) ret faktisk kan spise 2,3 kg gulerødder og få lige så meget energi som i en pose chips (180 gram). Og så kommer creme fraishen ved siden af...
Det vil sige at jeg i stedet for en lille pose vingummier (80 gram, 1466 kj per 100 gram) kan spise cirka 0,7 kg gulerødder.
Og æbler... jeg kan spise 1,7 kg importerede æbler i stedet for en pose chips - og 0,5 kg importerede æbler i stedet for en pose vingummier.
Eller 1,2 kilo bananer i stedet for en pose chips og 300 gram banan i stedet for en lille pose vingummi.
Er det ikke fantastisk? Jeg tør slet ikke regne det ud for bladselleri :-D