Karolines nye kogebog

Du læser en tråd i debat > kost

Karolines nye kogebog
Jeg har faktisk pakket de gamle væk fordi de var fulde at opskrifter med for meget energi i. Men der er et par rigtige fest-retter imellem som der er lækre at få til en speciel dag, så derfor har jeg ikke kastet dem ud.

Men jeg så en dag jeg var i en boghandel, at Karoline var kommet med en ny kogebog (ikke sådan en gratis een) - er der nogen som kender den og som vil give den et skudsmål sådan set fra en sundhedsvinkel med fedtsyrefordeling og nok grønt for øje?
16 år13. juni 2008 kl. 09:35
re: Karolines nye kogebog
Jeg ved der er eksempler på opskrifter fra den nye kogebog på Arlas hjemmeside - dog vil jeg sige at jeg har stået og luret på den mens jeg har været på arbejde (arbejder i boghandel) - og jeg blev godt nok skuffet. Jo retterne er da spændende nok, og der er mange grøntsager i - men jeg skal da ikke bruge meget fantasi på at finde på at kreere en kyllinge sandwich, som er en af opskrifterne. Men det kan da godt være det er mig der er lidt for streng- den koster trods alt kun 50 kr :D
Men jeg kan da godt prøve at nærlæse den næste gang jeg er på arbejde (torsdag) - hvis det er.
Hvis du kommer forbi en boghandel en dag inden er jeg da også sikker på du gerne lige må lure den igennem ;D

Hilsen Camilla
16 år16. juni 2008 kl. 07:56
Tak for den indsigt.

Jeg går ud fra at det primære formål med Karolines kogebøger er at sælge flere mælkeprodukter. Derfor er jeg lidt skeptisk overfor sundhedsværdien af deres opskrifter.
16 år16. juni 2008 kl. 20:44
Du kan være ganske overbevist om, at Arla vil gøre hvad de kan, for at sælge mælkeprodukter - også gennem Karolines kogebøger :)

Jeg har luret lidt på de opskrifter der findes online fra den nye kogebog, og selvom de forsøger at sælge den som sund, sund, sund, ja, så er energifordelingen altså ikke helt i top.

Jeg har det ligesom dig - har gemt Karolines kogebøger lidt væk - men ud skal de ikke, for der ER jo nogle rigtig velsmagende retter i :)
Og så er de gode til at formidle opskrifter - dvs opskrifterne er nemme at følge :)
16 år17. juni 2008 kl. 08:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });