Proteiner og kulhydrater må ikke blandes - siger Lene Hanson ???
Du læser en tråd i debat > kostveile
re: Proteiner og kulhydrater må ikke blandes - siger Lene Hanson ???
Det er den gamle fit-for-life tankegang.
Det handler om syre base baseret mad. Og at kroppen skulle have svært ved at klare begge dele.
Jeg har selv fulgt fit-for-life i 97 hvor jeg tabte 17 kilo
Jeg tror ikke på det, men faktum er at hvis du i ethvert måltid skærer enten proteiner eller kulhydrater væk, skærer du også drastisk i kalorierne. og så taber du dig selvfølgelig.
Det er ikke særligt besværligt. Enten skal du leve som vegetar, eller også skal du (som jeg gør nu men af andre grunde) droppe hvidt brød, ris, pasta og kartofler og erstatte med masser af grove grøntsager og salat.
Velbekomme :-)
Det handler om syre base baseret mad. Og at kroppen skulle have svært ved at klare begge dele.
Jeg har selv fulgt fit-for-life i 97 hvor jeg tabte 17 kilo
Jeg tror ikke på det, men faktum er at hvis du i ethvert måltid skærer enten proteiner eller kulhydrater væk, skærer du også drastisk i kalorierne. og så taber du dig selvfølgelig.
Det er ikke særligt besværligt. Enten skal du leve som vegetar, eller også skal du (som jeg gør nu men af andre grunde) droppe hvidt brød, ris, pasta og kartofler og erstatte med masser af grove grøntsager og salat.
Velbekomme :-)
16 år12. juni 2008 kl. 15:25
De fleste slankeråd de får, kan jeg selvfølgeligt nikke genkendende til. Flere grønsager, mere vand, mere motion osv. Det er bare sund fornuft jo. Men hun gør også et stort nummer ud af, at de ikke må spise kulhydrater og proteiner i samme måltid. Med det mener hun vist faktisk, at man ikke skal blande kød og stivelse i samme måltid. Grønsager går ikke ind under dette råd åbenbart.
Er der nogen der har hørt om dette før?? Jeg synes det lyder lidt besværligt og tvivlsomt, men har ikke sat mig ordentligt ind i det altså.