Jeg stod netop igår med et spidskåls hovede i hånden i supermarkedet (fordi de ikke havde hvidkål) men lagde det fra mig igen, da jeg ikke lige på stående fod kunne komme i tanke om en opskrift ;)
Jeg fandt følgende side med flere gode forslag:
saesonforgodsmag.dk
Synes at Thaicurry med spidkål lyder ualmindelig godt - evt. med kyllingebryst marineret med Teriyaki til :)
Nu ved jeg ikke hvor stærkt det er, og jeg ved at du har 2 små gutter, men de kan godt "trænes" op til at kunne lide stærk mad. Min knægt på 9, har ingen problemer med moderat stærk mad - men både hans Far og jeg er også vilde med stærkt krydrede retter, så han har været i en hård skole :)
Ellers er der andre forslag på siden - også til tilberedning af alverdens andet frugt / grønt :)
#2 af Kaktus (slettet)
Jeg får een hver uge i grøntsagskassen, og igår lavede jeg stuvet spidskål med kogte kartofler, rugbrød, rødbede, sennep, 3 pølser skåret i stykker og en ½ pakke bacon. (vi var 2 voksne og 2 børn). Det smagte dejligt, men jeg kunne godt bruge nogle nye ideer.
Jeg ved at spidskål også kan bruges som salatblade - men findes er en middagsret hvor spidskålen varmes med uden at blive stuvet? Noget med noget kød eller grønt pakket ind i bladene måske?