Du kan starte med at gå ind på Info ->mad -> Vitamin (for D vitamin) og -> mineral (for Ca)
Så kan du ændre perioden til f.eks. 4 uger, og så se på dine smiley´er for alle viatminer og mineraler :)
Det kræver selvfølgelig, at du har været flittig mht. indtastning :)
Ellers kan du gå ind på: Info-> alle varer. Her kan du se hvad hver enkelt vare indeholder. For Ca - klik på mineral.
Hvis du gerne vil se, hvad der er mest i, kan du klikke øverst i tabellen på f.eks. Ca - så ændrer den selv rækkefølgen af varer, således at de varer med mest Ca i, står øverst. Så bliver det lidt nemmere at planlægge hvad du skal spise, for at få mere D og Ca.
Man behøver ikke nødvendigvis tage det der står øverst (for Ca er det f.eks. bagepulver ;)) men det er en god øvelse i, hvilke varer der indeholder hvilke vitaminer/mineraler.
God fornøjelse :)
#2 af Kaktus (slettet)
Allerførst vil jeg gerne fortælle at jeg har været tilmeldt madital nogle måneder nu med et ønske om at tabe mig 10-15 kg. Jeg har kigget med her i forummet et stykke tid efterhånden og jeg synes der kommer nogle rigtig gode svar.
Jeg har i lang tid været bekymret for om jeg får kalk nok.
Jeg har aldrig været vild med mejeriprodukter. Det er yderst sjældent jeg drikker mælk. Indimellem kan jeg spise A38. Men oftest når bekymringen om kalken opstår.
Jeg har prøvet at drikke mere mælk og generelt spise flere mejeriprodukter, men det fungerer ikke rigtigt fordi jeg simpelthen ikke bryder mig om det.
Jeg overvejer lidt om jeg skal starte med at tage et tilskud af kalk og D-vitamin. Men er meget i tvivl om det overhovedet er nødvendigt det lyder ikke til at det er nødvendigt, hvis jeg læser på netdoktors hjemmeside. Men tages der jo som en selvfølge at man har et stort forbrug af mælkeprodukter.
Håber der er nogen der vil give sig tid at komme med nogen råd...