#2 af bruger slettet
Underlig frokost.
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Underlig frokost.
Tænkte det nok, de nødder er IKKE gode... :(
Så nu står aftensmaden KUN på grøntsager.... :D
Så nu står aftensmaden KUN på grøntsager.... :D
16 år5. juni 2008 kl. 15:32
Kaktus (slettet)
Der er helt sikkert ganske mange kalorier i nødder, men de er også fyldt med sunde fedtsyrer, så det er langt bedre end f.eks. at køre 150 g chokolade ned :)
Læste i en anden tråd, at ca. 20 g nødder om dagen skulle være godt - dels for de gode fedtsyrer, men også for vægttabet.
Så nu skal du bare bruge din erfaring til at begrænse lidt i indtaget af nødder, og ikke droppe dem helt :)
Læste i en anden tråd, at ca. 20 g nødder om dagen skulle være godt - dels for de gode fedtsyrer, men også for vægttabet.
Så nu skal du bare bruge din erfaring til at begrænse lidt i indtaget af nødder, og ikke droppe dem helt :)
16 år6. juni 2008 kl. 07:58
iakob
Det er ikke nok at spise gulerødder til sin frokost - man er sulten igen cirka 3 kvarterer efter ;-)
Spis noget med en masse kostfibre i - langsomme kulhydrater - og gerne magert kød eller fisk så du får proteiner. Disse ting mætter meget meget mere og i længere tid.
Du skal tænke på at dine hovedmåltider skal kunne bære dig videre til næste hovedmåltid med kun et regulært mellemmåltid imellem. Hvis man ikke spiser nok til hovedmåltiderne, så risikerer man bare at falde for fristelsen for usunde ting eller overspisning.
Men du skal heller ikke gå helt fra nødderne, som Kaktus siger. De er sunde, men bare i moderate mængder.
Spis noget med en masse kostfibre i - langsomme kulhydrater - og gerne magert kød eller fisk så du får proteiner. Disse ting mætter meget meget mere og i længere tid.
Du skal tænke på at dine hovedmåltider skal kunne bære dig videre til næste hovedmåltid med kun et regulært mellemmåltid imellem. Hvis man ikke spiser nok til hovedmåltiderne, så risikerer man bare at falde for fristelsen for usunde ting eller overspisning.
Men du skal heller ikke gå helt fra nødderne, som Kaktus siger. De er sunde, men bare i moderate mængder.
16 år6. juni 2008 kl. 08:58
KarinaHadsten (slettet)
Ja den AHA-oplevelse har jeg også prøvet på egen krop, da jeg til at begynde med i min kur spiste lidt rigeligt med mandler. Mandler er gode, men i begrænsede mængder. Det samme gælder alle slags nødder.
Men når man har prøvet den der UPS med nødder/mandler har man lært at nok er det godt, men det er ikke det værd at spise store møngder af det.
Men når man har prøvet den der UPS med nødder/mandler har man lært at nok er det godt, men det er ikke det værd at spise store møngder af det.
16 år8. juni 2008 kl. 15:48
kl. 12.30 tog jeg gulerødderne.
kl. 13.15. spiste jeg en del nødder 150g
kl. 13.30 fik jeg 450 g honningmelon.
Er spændt på hvad den siger når jeg taster det ind....