sund morgenmad
Du læser en tråd i debat > kostiakob
re: sund morgenmad
Jeg spiser havregryn med skummetmælk og nødder/frø samt frugt i tern. Den kost sammen med et stykke rugbrød til frokost gør min kostfiber-smiley lalleglad - og så er det helt sukkerfri.
Hvis jeg en sjælden gang skal have en fyldig morgenmad med færre kalorier (f.eks. hvis der er fredagsrundstykker på arbejdet), så vælger jeg nogen gange ylette eller mager A38 og drysser det med en halv skive rugbrød i små stykker eller frugt. Der er en del færre kalorier i men næsten ingen kostfibre og det betyder at jeg helst skal have et formiddags-mellemmåltid.
Hvis jeg en sjælden gang skal have en fyldig morgenmad med færre kalorier (f.eks. hvis der er fredagsrundstykker på arbejdet), så vælger jeg nogen gange ylette eller mager A38 og drysser det med en halv skive rugbrød i små stykker eller frugt. Der er en del færre kalorier i men næsten ingen kostfibre og det betyder at jeg helst skal have et formiddags-mellemmåltid.
16 år17. maj 2008 kl. 20:57
Pokemom (slettet)
enten frugt: jordbær, melon, pære, ananas, hindbær, blåbær
eller en smoothie af frisk frugt.
hvis jeg spiser brød, bliver jeg sulten resten af dagen. hvis jeg spiser havregryn, får jeg trang til sødt...
eller en smoothie af frisk frugt.
hvis jeg spiser brød, bliver jeg sulten resten af dagen. hvis jeg spiser havregryn, får jeg trang til sødt...
16 år17. maj 2008 kl. 23:59
Kirsten P (slettet)
Jeg spiser 100 frugt,(oftes frosen bær som jeg tør op )250 g cheasy A38, 40 g branmusli,( der er mange fiber i og kun 1 g sukker, musli kan ellers være ret sukkerrig. Jeg har studeret hylden med musli grundigt inden jeg valgte hvadfor en det skule være) 20 g mandler.
16 år18. maj 2008 kl. 13:19
cavi5md (slettet)
100g frodsen skovbær, 30g vallepritein, 1 tsk kanel, lidt citron saft, 1 spsk hørfrøolie, 1,5 dl rismælk, det hele ned i en blender, det får en softice aktig koncistens smager fantastisk.
Jeg laver også min egen musli, da den man kan købe er fyldt med sukker eller rosiner (kan ikke lide rosiner)
Man tørrister bare de nødder man bedst kan lide.
EKS. solsikkekerner, græskarkærner, hakkede mandler, hakkede valnødder, lidt havregryn, hirseflager,hørfrø osv, tilsæt derefter jomfru kokusolie koldpresset samt øko kakaopulver og kanel. uhm.
Jeg laver også min egen musli, da den man kan købe er fyldt med sukker eller rosiner (kan ikke lide rosiner)
Man tørrister bare de nødder man bedst kan lide.
EKS. solsikkekerner, græskarkærner, hakkede mandler, hakkede valnødder, lidt havregryn, hirseflager,hørfrø osv, tilsæt derefter jomfru kokusolie koldpresset samt øko kakaopulver og kanel. uhm.
16 år18. maj 2008 kl. 19:00
loldeniz (slettet)
Jeg spiser det ikke lige for tiden.
Men man kan i Aldi få 2 varianter af müsli med mærket "Goldenbridge", der er ikke tilsat sukker.
Varianterne indeholder i grove træk (som jeg husker dem):
- Nøder, rosiner og havregryn
- Tørfrugter(også rosiner) og havregryn
Jeg synes selv at de smager meget godt, de er faktisk ret søde selvom der ikke er et gram tilsat sukker.
Mvh.
Men man kan i Aldi få 2 varianter af müsli med mærket "Goldenbridge", der er ikke tilsat sukker.
Varianterne indeholder i grove træk (som jeg husker dem):
- Nøder, rosiner og havregryn
- Tørfrugter(også rosiner) og havregryn
Jeg synes selv at de smager meget godt, de er faktisk ret søde selvom der ikke er et gram tilsat sukker.
Mvh.
16 år21. maj 2008 kl. 20:21
deadea (slettet)
Rugfraser er et hit for mig for tiden. Man føler at man spiser mere fordi de er så store og luftfyldte.
Med lidt hindbær og en smule havregryn og enten ymer eller mælk er det møg lækkert. :)
knæk brød med hvad godt der nu er i køleskabet eller frugtskålen er også godt. især hvis det er en af de dage hvor man har sovet lidt rigeligt længe. :)
Med lidt hindbær og en smule havregryn og enten ymer eller mælk er det møg lækkert. :)
knæk brød med hvad godt der nu er i køleskabet eller frugtskålen er også godt. især hvis det er en af de dage hvor man har sovet lidt rigeligt længe. :)
16 år21. maj 2008 kl. 21:31
Hvad spiser i til morgenmad, jeg mangler inspiration.
Hilsen millas