Opskrift på rødtunge

Du læser en tråd i debat > kost

Opskrift på rødtunge
Jeg har brug for en opskrift på rødtungefilet til i aften - den behøver ikke være en mager slankeopskrift, men må heller ikke være fyldt med smør, fløde, ost eller store mængder af mættede fedtsyrer af anden oprindelse.

Jeg har ikke så lang tid til at lave det i. Omkring en time - højst halvanden.

Der må meget gerne være forslag til grøntsager der går godt sammen med retten, hvis der ikke er ret mange i selve retten.

Retten må også gerne være krydret - og jeg ligger inde med frisk oregano, basilikum, purløg og persille.

Den skal være børnevenlig - men må gerne have smag, bare den ikke er stærk eller bitter eller sur.

Kan I hjælpe mig?
16 år16. maj 2008 kl. 09:37
re: Opskrift på rødtunge
Jeg endte med den her:
skagenfood.dk

.. med nye kartofler og en lidt anden salat fordi det var den jeg havde.

Balsamicosiruppen kogte jeg vist for meget ind, det blevt il balsamico-karamel som var overordenlig stærk og uspiselig.

Men det smagte godt og jeg syntes ikke at det var ret meget mere energirig end andre hovedretter jeg laver, på trods af olivenolien. Frisk fisk fortjener jo lidt kærlig pleje og vi plejer at tillade lidt mere energi for retterne lavet på ugens fisk (leveret direkte til døren).
16 år16. maj 2008 kl. 19:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });