Frisk frugt som dessert.

Du læser en tråd i debat > kost

Frisk frugt som dessert.
Jeg skal holde fødselsdag for min datter i næste måned og har derfor inviteret familien på frokost. Jeg vil gerne servere en masse frisk frugt som dessert. Det bliver jordbær, melon, kiwi, vindruer, ananas, appelsin og hindbær. Er der evt. nogen som har en ide til, hvad man kan servere sammen med frugten? Altså et sundt alternativ til chokoladen. Jeg laver kage til kaffen, så der kommer også lidt sødt.
16 år13. maj 2008 kl. 06:44
re: Frisk frugt som dessert.
Jeg synes det er en super idé med frugt til dessert og egentligt behøver der ikke være andet, men du kunne supplere op med græsk yoghurt blandet med vaniliekorn og lidt sødemiddel, det smager himmelsk til frisk frugt.
Vi har en idé om at der SKAL være kage og chokolade og den slags, men jeg tror ligeså vel at folk sætter pris på noget forskellig lækkert frugt. Og når nu du laver kaffe til kagen, jamen så er der også lidt til den ekstra søde tand og kagen kan du jo gøre så fedt og sukkerfattig som muligt :-)

Rigtig god fornøjelse!
16 år13. maj 2008 kl. 07:26
Græsk yoghurt er fantastisk til frugt.

Nødder kunne også være godt sammen med. Men jeg ved ikke om den helt kan afløse kage/chokolade. Evt. kunne det friske frugt serveres på eller med marengs-bund. Det er da ikke så fedende. Det er mest bare sukker.
16 år14. maj 2008 kl. 21:19
Du kan også lave ekstra tykke smoothies til dem, så er det lidt softice agtige. Med samme ingredienser som medina skriver

God fødselsdag til din datter
16 år15. maj 2008 kl. 15:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });