#2 af Frk M (slettet)
ristet rugbrød
Du læser en tråd i debat > kostFrk M (slettet)
re: ristet rugbrød
Det er ikke noget jeg bruger særligt tit, men smagen ændrer sig lidt.
For en 10-12 år siden hvor jeg spiste smør var ristet rugbrød med smør godt
For en 10-12 år siden hvor jeg spiste smør var ristet rugbrød med smør godt
16 år27. april 2008 kl. 10:45
claus (slettet)
Ristet rugbrød smager godt. Men nej, men kan da ikke varme kalorierne væk. Det, du skal indtaste, hvis du spiser ristet rugbrød er jo naturligvis vægten før ristning - det vejer jo nok en del mindre, når det er ristet, men det er bare vand, der er fordampet.
Så som alt andet er det normalt vægten før tilberedning, der tæller. Det er jo den, der er opgivet på posen, når man aflæser kalorieindholdet...
Så som alt andet er det normalt vægten før tilberedning, der tæller. Det er jo den, der er opgivet på posen, når man aflæser kalorieindholdet...
16 år27. april 2008 kl. 11:10
Anonym
Sad lige og kiggede i gamle indlæg, så faldt jeg over den her :)
Rister tit mit rugbrød, jeg synes nemlig det bliver det modsatte af tørt - er rugbrødet tørt, kan det bliver mere friskt af en gang ristning. Lyder mærkeligt, men sådan gør mange jo også med tørt franskbrød ..
Rister tit mit rugbrød, jeg synes nemlig det bliver det modsatte af tørt - er rugbrødet tørt, kan det bliver mere friskt af en gang ristning. Lyder mærkeligt, men sådan gør mange jo også med tørt franskbrød ..
15 år4. februar 2009 kl. 19:27
yummiekiwi (slettet)
Jeg synes ristet rugbrød smager dejligt :)
15 år5. februar 2009 kl. 16:03
hvorfor er det i rister det? bliver det ikke tørt af det? eller hvordan bliver det? kan man varme nogen af kcal væk på den måde? eller er det bare for at prøve noget nyt?