Alkohol i mad

Du læser en tråd i debat > kost

Alkohol i mad
Jeg har spekuleret lidt over kalorieindholdet, når man bruger alkohol i mad. Hvis man fx. bruger rødvin i en sovs, så lader men den jo normalt koge af, så der ikke er noget alkohol tilbage.

Og da alkoholen jo udgør langt størstedelen af kalorierne i rødvin, så må mange af kalorierne jo være væk. Men spørgsmålet er så, hvad man kan regne med, at der er tilbage? Skal man regne med at al alkoholen er fordampet og det dermed svarer til indholdet af rødvinen minus alkohol? Eller er det kun en del af alkoholen, der forsvinder ved kogningen?

Jeg hælder jo mest til, at kalorierne stort set er væk, men jeg er ikke sikker - er der nogen, der ved det mere præcist?
16 år21. april 2008 kl. 19:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });