Light-produkter til mænd (fra Carlsberg)

Du læser en tråd i debat > kost

Light-produkter til mænd (fra Carlsberg)
En af mine venner skulle lige være morsom, så han havde taget en ramme af de nye Carslberg Lite med, da han kom på besøg (han havde to flasker god Amarone i baghånden, så joken blev hurtigt tilgivet...)

Men de skulle da selvfølgelig smages - det kunne jo være, at de var gode, og så kunne man lige så godt spare der også :-) Det skal siges, at jeg er meget entusiastisk omkring øl og har været aktiv håndbrygger i mange år, så jeg var lidt skeptisk...

Men til min store glæde kan jeg da oplyse, at de ikke er så ringe endda :-) Det er af gode grunde ikke så fyldig en øl som en normal pilsner, til gengæld er humleprofilen lidt mere karakterfyldt, så der er stadig masser af smag i den. Jeg vil sige det sådan: Det er ikke nogen fantastisk øl, men jeg vil hellere have sådan en, end så meget af det discount-øl fra Tyskland folk ellers byder på. Så når der bare skal en kold pilsner til at slukke tørsten til sommer efter hårdt arbejde i haven, så kan det da sagtens blive en kaloriefattig udgave.

Så det var da en positiv oplevelse, selv om der jo stadig er masser af overflødige kalorier i en øl, så kan man da ligeså godt spare lidt. Og så ser jeg det også som en fordel, at der ikke er så meget alkohol i - for det meste når man bare har lyst til en kold øl er det jo ikke fordi man vil være fuld ;)

Hvor ville det være skønt, hvis man kunne opfinde en god, fuldfed porter med 0 kalorier og 0% alkohol. Men der er nogen naturlove her, der ikke vil bøje sig :-D
16 år19. april 2008 kl. 11:06
re: Light-produkter til mænd (fra Carlsberg)
Nu nyder jeg jo gerne en god øl, så jeg har selv været lidt nysgerrig - men har endnu ikke stødt på den der øl mens jeg har været ude at handle.

Du lyder som den smager lidt af pokal øl?
16 år19. april 2008 kl. 20:26
Nu er det mange år siden jeg har smagt en pokal-øl, så jeg kan desværre ikke bekræfte sammenligningen...
16 år20. april 2008 kl. 08:32
Det er en meget tynd pilsner.
16 år20. april 2008 kl. 20:45
Den er meget frisk.

Den minder mig en del om Budweiser og Heineken i smagen. Frisk og er faktisk en rigtig god tørstslukker.

Jeg køber kun de Lite øl fra Tuborg og Carslbergs efter jeg prøvede dem.
16 år22. maj 2008 kl. 09:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });