#2 af claus (slettet)
Råd, tak: Et hurtigt forslag til grøntsager til en fiskeburger
Du læser en tråd i debat > kostclaus (slettet)
re: Råd, tak: Et hurtigt forslag til grøntsager til en fiskeburger
Coleslaw er et godt bud - prøv at putte bladselleri i sådan en, det er en god variation.
Ellers kunne et par skiver grøn peber i selve burgeren være lækkert.
Hvis du rister hele eller halve champignoner i en meget lille smule olie på en pande med lidt hvidløg og timian kan de blive rigtigt lækre at sidde og spise til.
Ellers kunne et par skiver grøn peber i selve burgeren være lækkert.
Hvis du rister hele eller halve champignoner i en meget lille smule olie på en pande med lidt hvidløg og timian kan de blive rigtigt lækre at sidde og spise til.
16 år17. april 2008 kl. 15:01
iakob
Jeg endte med en coleslaw uden gulerødder (dem havde vi ikke) men med appelsin i stedet. Jeg vil prøve bladselleri en anden gang - det lyder lækkert!
16 år17. april 2008 kl. 20:10
bruger slettet
UH, Iakob - paneret fisk?
Damp din portion - det smager godt alligevel! :-)
Hvis du har en grill-pande, skulle du prøve at variere grøntsagerme "på italiensk".
Squash og aubergine er perfekte til denne tilberedningsmetode og du gør således:
squash vaskes, tørres og skæres i 2 mm. tynde skiver på langs. Steges på grill-panden uden fedtstof på begge sider, til de har tydelige "grill-mærker" - sættes til side.
Auberginer vaskes, tørres og skæres i 3 mm. tynde skiver, drysses med salt og ligger og væsker en halv times tid. Skylles godt og tørres af i køkkenrulle. Grilles ligeledes til de har tydelige grill-mærker.
Selve grillningen tager ca. 1 minut på hver side.
Spises som de er som tilbehør til gryderetter - evt. med et dryp balsamico-eddiker over.
Damp din portion - det smager godt alligevel! :-)
Hvis du har en grill-pande, skulle du prøve at variere grøntsagerme "på italiensk".
Squash og aubergine er perfekte til denne tilberedningsmetode og du gør således:
squash vaskes, tørres og skæres i 2 mm. tynde skiver på langs. Steges på grill-panden uden fedtstof på begge sider, til de har tydelige "grill-mærker" - sættes til side.
Auberginer vaskes, tørres og skæres i 3 mm. tynde skiver, drysses med salt og ligger og væsker en halv times tid. Skylles godt og tørres af i køkkenrulle. Grilles ligeledes til de har tydelige grill-mærker.
Selve grillningen tager ca. 1 minut på hver side.
Spises som de er som tilbehør til gryderetter - evt. med et dryp balsamico-eddiker over.
16 år18. april 2008 kl. 10:42
iakob
Det er manden som er grill-mester for fiskeburgeren. Han bruger nu ikke ret meget panering (rasp), så det er jeg ikke så bange for.
Den del af processen tør jeg slet ikke blande mig i. Det er hans helle, hans domæne. Og da jeg laver / burde lave fisken hver anden uge, så er det jo heller ikke særlig tit. Nej.. det er mere burgerbollen jeg overvejer at skifte ud til noget mere sundt ;-)
Han bruger komfuret ret heftigt - så der er ikke rigtig plads til at varme grøntsager.
Men det lyder ellers lækkert. Den kan jeg måske bruge på min fiskedag - eller i en anden sammenhæng.
Den del af processen tør jeg slet ikke blande mig i. Det er hans helle, hans domæne. Og da jeg laver / burde lave fisken hver anden uge, så er det jo heller ikke særlig tit. Nej.. det er mere burgerbollen jeg overvejer at skifte ud til noget mere sundt ;-)
Han bruger komfuret ret heftigt - så der er ikke rigtig plads til at varme grøntsager.
Men det lyder ellers lækkert. Den kan jeg måske bruge på min fiskedag - eller i en anden sammenhæng.
16 år18. april 2008 kl. 22:15
Kan man servere grøntsager til, som er lige så lækre og delikate og som også kan lokke de fastfood hungrende børn og mænd?
jeg har squash, spidskål. bladselleri, porre, løg, blomkål, broccoli, blå kartofler, champignon i svaleskabet.
Jeg har overvejet en mager coleslaw, men kunne godt bruge andre ideer.