Madlisten indeholder tørrede kikærter og røde bønner...

Du læser en tråd i debat > kost

Madlisten indeholder tørrede kikærter og røde bønner...
men jeg bruger ofte at lave en salat af konserves-bønner og kikærter. Hvordan skal jeg omregne tørret vægt til disse varer, der kan spises direkte fra dåsen ligesom majs?
En lækker salat af kikærter, hakket peberfrugt, hakket rå porre og en dåse tun i vand - tilsat et dryp balsamico-eddiker er rent guf - gør det ud for et måltid, mætter godt og giver relativt få kalorier.
På forhånd tak for svar!
16 år16. april 2008 kl. 20:04
re: Madlisten indeholder tørrede kikærter og røde bønner...
Hvis der ikke er noget tilsvarende i listen, så er det bedste du kan gøre, at taste varerne ind selv - under "Mad -> Ny Vare" kan du selv oprette dem og så indtaste informationerne, der står på dåsen.

Og det lyder som en rigtig lækker salat - den vil jeg hugge inspiration fra ;-)

Claus
16 år16. april 2008 kl. 20:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });