Nudler, kan det virkelig passe?

Du læser en tråd i debat > kost

Nudler, kan det virkelig passe?
Hej piger

Jeg har lige brug for jeres hjælp.
Jeg har købt nogle nudler i en Tiger butik som angiveligt kun skulle indeholde 94 kcal per 100 g ifølge varedeklarationen. Men kan det virkelig passe?
Det minder meget om kopnudler, men er i en pose i stedet som bare skal hældes over i en skål med vand og så skulle de være klar efter 3 min.
Jeg er klar over at de er usunde, men som et hurtigt måltid engang i mellem skulle de vel ikke kade hvis det lave kalorieindhold virkelig stemmer.
Jeg har altid haft en forestilling om at nudler er en kaloriebombe, derfor undre det mig meget at der står så lavt et kalorieindhold på pakken.

Nudlerne indeholder per 100 g:
Energi: 394 Kj/94 kcal
Protein: 1,6 g
Kulhydrat: 11,1 g
Fedt: 4,7 g

16 år16. april 2008 kl. 12:07
re: Nudler, kan det virkelig passe?
Jeg kom forbi denne artikel for en rum tid siden - måske kan du bruge den til at svare:

altomkost.dk
16 år16. april 2008 kl. 15:51
Puha, ja den artikel tyder på at man skal holde sig langt væk fra nudler, men jeg ved egentlig godt de ikke er sunde, ville bare høre om det er realistisk at de indeholder så få kalorier som angivet..
16 år16. april 2008 kl. 17:00
Kan det lave kalorieindhold, du har fundet, ikke være i tilberedt stand? Det passer måske lidt bedre, hvis det er efter, at de har suget en masse vand...
16 år16. april 2008 kl. 18:30
tjo det kunne det i princippet godt, men synes det virker lidt mærkeligt at det skulle stå i tilberedt stand. Man skriver jo heller ikke kalorieindhold på fx ris i tilberedt stand..
16 år16. april 2008 kl. 21:36
Jeg synes jeg har haft modsatte oplevelse med nudler. Troede egentlig ikke de indeholdt noget som helst, men blev overrasket over så STORT et energiindhold. Kan dog ikke huske tallet.

Til gengæld tænker jeg at hvis det står på deklarationen, så er det vel rigtigt.
16 år17. april 2008 kl. 13:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });