#2 af lillemand (slettet)
Savner info om kalorier
Du læser en tråd i debat > kostlillemand (slettet)
re: Savner info om kalorier
Du er ret sej... kunne ikke leve som en kanin - men tæller kalorier til den store guldmedalje!! bag på pakken er der oplyst fedt osv. - i indholdsfortegnelsen, der stå også kalorier pr 100 gram, så kan du nemtregne den ud:-) held og lykke med de sidste 2 kilo.
16 år11. april 2008 kl. 16:58
bruger slettet
Nej, der står ikke noget om kalorieindhold på produktet, for det er ikke dansk eller købt i Danmark. Jeg køber en hel kasse - omkring 70 stykker af på den lokale bar, men hvis nogen kunne oplyse mig om kalorieindholdet pr. 100 g. på de croissanter, som man typisk kan købe med salat-fyld på flere cafeterier, ville jeg blive meget glad.
Jeg ved at der er omkring 80 kalorier pr. 100 gram rejer, så jeg regner med at indtage omkring 350 kalorier til frokost :-)
Og nej, jeg er ikke sej - jeg var bare så træt af at mit tøj strammede, og jeg havde slet ikke lyst til at købe nyt, for det hjalp ikke noget på kone-udseendet. En ting er at VÆRE kone, men noget andet er også at SE UD som een! Så kan den pokkers overgangsalder godt gå hen og lægge sig! :-)
Jeg ved at der er omkring 80 kalorier pr. 100 gram rejer, så jeg regner med at indtage omkring 350 kalorier til frokost :-)
Og nej, jeg er ikke sej - jeg var bare så træt af at mit tøj strammede, og jeg havde slet ikke lyst til at købe nyt, for det hjalp ikke noget på kone-udseendet. En ting er at VÆRE kone, men noget andet er også at SE UD som een! Så kan den pokkers overgangsalder godt gå hen og lægge sig! :-)
16 år11. april 2008 kl. 18:24
Anonym
croissant findes på den liste der findes her på madital så hvis du går ind under mad og taster din croissant ind får du svaret. Jeg går ud fra du ikke taster din mad ind her i programmet siden du ikke har fundet det, men det kan godt anbefales
Forøvrigt tillykke med dit vægtab.
Har du taget på p.g.a. overgangsalderen. Jeg er der selv, altså i overgangsalderen. Jeg har ikke taget på men jeg synes det er blevet MEGET svært at tabe de kilo der er for meget. Før i tiden kunne jeg stramme mig an og så tabe nogle kilo men nu sidder de bare fast.
Forøvrigt tillykke med dit vægtab.
Har du taget på p.g.a. overgangsalderen. Jeg er der selv, altså i overgangsalderen. Jeg har ikke taget på men jeg synes det er blevet MEGET svært at tabe de kilo der er for meget. Før i tiden kunne jeg stramme mig an og så tabe nogle kilo men nu sidder de bare fast.
16 år12. april 2008 kl. 13:07
bruger slettet
Tak for dit svar!
Ja, jeg har taget 6 kg. på i forbindelse med overgangsalderen og nu har jeg da heldigvis smidt dem igen - men maven er der stu endnu!
Jeg kan altså ikke finde ud af, hvor jeg skal finde oplysningerne om kalorierne i croissanter - gider du at smide et link? :-)
Ja, jeg har taget 6 kg. på i forbindelse med overgangsalderen og nu har jeg da heldigvis smidt dem igen - men maven er der stu endnu!
Jeg kan altså ikke finde ud af, hvor jeg skal finde oplysningerne om kalorierne i croissanter - gider du at smide et link? :-)
16 år12. april 2008 kl. 15:47
Pokemom (slettet)
...tryk "info"
...tryk "info" derefter alle varer...søg på croissant
16 år12. april 2008 kl. 17:14
bruger slettet
re: ...tryk "info"
Tak Pokemom - det gav mig mulighed for at korrigere min opfattelse af, hvor mange kalorier jeg i virkeligheden får til frokost - omkring 400 :-)
Men det lyder helt OK, hvis jeg skal have omkring 1200 om dagen og stadig tabe mig! :-)
Så jeg vil fortsat nyde min frokost - og spise fornuftigt resten af dagen....
Men det lyder helt OK, hvis jeg skal have omkring 1200 om dagen og stadig tabe mig! :-)
Så jeg vil fortsat nyde min frokost - og spise fornuftigt resten af dagen....
16 år12. april 2008 kl. 17:22
Spejlet siger, at jeg skal af med yderligere 2 kg.
Jeg har valgt at tilrettelægge min kost, så jeg kan holde ud at tabe mig og d.v.s. at jeg har bibeholdt min usunde, men meget lækre croissant, som jeg har købt frosset og bager selv og fylder med salat, 100 g. optøede rejer, et par friskkogte asparges og 1 tsk. let-mayonnaise. Resten af dagen står på frugt og grønt og hvis sulten bliver for stærk, snupper jeg et halvt stykke rugbrød med tomat. Aftensmaden består mest af mange forskellige grøntsager med meget lidt ( ca. 50 g. ) fisk, lyst kød eller et hårdkogt æg.
Når jeg bliver sulten om aftenen spiser jeg et stykke frugt, men jeg må indrømme, at jeg altid går sulten i seng. Mærkeligt nok er jeg aldrig sulten om morgenen, men må vente et par timer, inden jeg kan få et stykke grovbrød ned.
Men hvor mange kalorier er der i den croissant, som jeg spiser til frokost. Den er uden sukker og vejer 60 g. inden bagningen og 40 g. efter.
Jeg taber mig ca. 200 g. om dagen på denne kost - jeg er aktiv, har det godt og er meget glad - og nu kan jeg også passe mit gamle tøj igen! :-)
Tak for svar! :-)