Jordbærmælk med cornflakes

Du læser en tråd i debat > kost

Jordbærmælk med cornflakes
Den helt nye "ting" her hos os.

Jordbærmælk laves ved at blende mælk (gerne skummet eller minimælk) sammen med frosne jordbær. Jeg bruger først pure-funktionen og så siden smoothie-funktionen for at få skum, men det er ikke så vigtigt.

Lidt sukker eller sødemiddel (f.eks. SØD) blendes med og så har man jordbærmælk.

Alt efter blandingsforholdet (4 dele mælk : 1 del jordbør er en lidt for tynd opløsning, jeg tror jeg går efter 3:1 næste gang). Men 4.1 giver et energiindhold på cirka 150 kj per 100 gram.

Cornflakes er straks mere suspekte - der er godt nok meget energi i de små orange drenge. 265 kj for 17 gram (en håndfuld).

Men det er en desert drengene har taget til sig (med udleveret sugerør så giver det et farligt svineri på borden, men ih hvor de hygger sig). Og manden synes den er god og jeg kan nyde den uden spor af dårlig samvittighed. For både mælk og jordbær er jo sunde ting.

Så.. hermed er ideen givet videre til de sommermåneder hvor ungerne skriger på is til desert og du selv har brug for en lidt mere kalorielet kold desert efter al den grillmad.
16 år5. april 2008 kl. 21:59
re: Jordbærmælk med cornflakes
Jeg bruger sommetider (læses: tit), 150 gram frosne jordbær og ca. 50-60 ml mælk .. Så er det samme konsistens som is.
16 år6. april 2008 kl. 19:16
Vi laver også tit jordbær-shakes. Det synes ungerne er helt fantastisk.

Jordbærmælk er lidt i samme stil, men spises mere som koldskål end som smoothie eller shake. Det er en god måde at hælde en masse mælk i ungerne på :-D
16 år6. april 2008 kl. 20:22
Hmmm blendes conrflakes så også ???

Jeg har tit lavet den med jordbær og mælk. Med en lille mængde mælk kan den faktisk fungere som en portion is mums.
16 år7. april 2008 kl. 10:58
Cornflakes drysses ovenpå - ligesom hvis det var koldskål.

Jeg vil næsten tro at kærnemælk, jordbær, sukker og evt æggeblommer (past.) kan bruges som en jordbærkoldskål - på samme måde.
16 år7. april 2008 kl. 14:59
Prøv at blend frosne bær med cheasy vanille yogurt. Det er lige som is, smager supergodt og er sundt :-)
16 år7. april 2008 kl. 16:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });