#2 af Strud (slettet)
Opskrift med vildtstrimler
Du læser en tråd i debat > kostStrud (slettet)
re: Opskrift med vildtstrimler
Hej!
Når jeg har et eller andet specielt jeg skal have brugt, bruger jeg altid bare søgefunktionen på opskrifter.dk. Så kommer der en masse opskrifter med netop den ingrediens.
Håber det kan være til lidt hjælp, selvom de fleste retter med hjort godt nok indeholder whiskey el. lignende. Men så må man jo bare ændre lidt på den.
Når jeg har et eller andet specielt jeg skal have brugt, bruger jeg altid bare søgefunktionen på opskrifter.dk. Så kommer der en masse opskrifter med netop den ingrediens.
Håber det kan være til lidt hjælp, selvom de fleste retter med hjort godt nok indeholder whiskey el. lignende. Men så må man jo bare ændre lidt på den.
16 år3. april 2008 kl. 15:59
bruger slettet
Ja, jeg er jo godt nok sent ude, men alligevel...
Jeg synes det lyder virkeligt pragtfuldt med vildtstrimler tilberedt med mørk chokolade, rødvin og sherry.
Alkohol'en fordamper jo, så der kan ikke være mange kalorier tilbage der, og den mørke chokolade er en interessant smagsgiver, som tilmed er sund.
Jeg ville prøve at følge den medfølgende opskrift og måske bare spise lidt mindre af retten.
"Lidt mindre" kunne jo være en grydeskefuld - ikke? :-)
Der er jo ingen grund til at vold-æde....
Jeg synes det lyder virkeligt pragtfuldt med vildtstrimler tilberedt med mørk chokolade, rødvin og sherry.
Alkohol'en fordamper jo, så der kan ikke være mange kalorier tilbage der, og den mørke chokolade er en interessant smagsgiver, som tilmed er sund.
Jeg ville prøve at følge den medfølgende opskrift og måske bare spise lidt mindre af retten.
"Lidt mindre" kunne jo være en grydeskefuld - ikke? :-)
Der er jo ingen grund til at vold-æde....
16 år18. april 2008 kl. 11:04
iakob
Jeg endte også med at lave den næsten som der stod - for vores lokale dagli-brugs fører altså ikke kalvefont. De har heller ikke kyllingelever (som jeg skulle bruge idag) - skodbutik !
Det smagte ret underligt - jeg tror jeg gik overbord i det med chokoladen og købte een 70% eller så. Det var nok lidt for meget. Den smagte i hvert tilfælde voldsomt af den ingrediens. Desværre :-(
I øvrigt.. idag lavede jeg en rødvinssovs (boullion og rødvin, en masse smagsgivende krydderier og grøntsager og så simre i to timer). Der forsvandt cirka en deciliter fra sovsen og det tastede jeg så ind som negativ vand. Men du siger jo at alkoholen også forsvandt? Så skulle jeg have tastet negativ rødvin ind også (for svind)?
Det smagte ret underligt - jeg tror jeg gik overbord i det med chokoladen og købte een 70% eller så. Det var nok lidt for meget. Den smagte i hvert tilfælde voldsomt af den ingrediens. Desværre :-(
I øvrigt.. idag lavede jeg en rødvinssovs (boullion og rødvin, en masse smagsgivende krydderier og grøntsager og så simre i to timer). Der forsvandt cirka en deciliter fra sovsen og det tastede jeg så ind som negativ vand. Men du siger jo at alkoholen også forsvandt? Så skulle jeg have tastet negativ rødvin ind også (for svind)?
16 år18. april 2008 kl. 22:08
bruger slettet
Jeg vil da tro, at du slet ikke behøver at taste rødvinen ind - så meget bruger du jo heller ikke...og alkoholen fordamber jo.
Du taster vel heller ikke krydderier ind?
Du taster vel heller ikke krydderier ind?
16 år20. april 2008 kl. 15:07
iakob
Jo da. Især chili :-)
Nej.. kun hvis det allerede står på listen og jeg har gidet veje det.
Men rødvinen var jo 1:5 i rødvinssovsen, det er jo alligevel ret betragtelig. Mener du virkelig at alle kalorierne fordamper ud af gryden eller bare at alkoholerne bliver smadret og bliver til ..noget andet og vand hvoraf vandet fordamper?
Nej.. kun hvis det allerede står på listen og jeg har gidet veje det.
Men rødvinen var jo 1:5 i rødvinssovsen, det er jo alligevel ret betragtelig. Mener du virkelig at alle kalorierne fordamper ud af gryden eller bare at alkoholerne bliver smadret og bliver til ..noget andet og vand hvoraf vandet fordamper?
16 år20. april 2008 kl. 20:39
Så.. hvad stiller man op med en bunke vildtstrimler? (jeg går ud fra at det er hjort, men det er beskrevet således: Vildtstrimler: Udskæring fra: Yderlår, afpudset. Oprindelse: New Zealand).
Retten må gerne være børnevenlig - altså ikke for stærk eller for sur/bitter. Lidt stært spiser de, men endnu ikke chili con carne i naturlig styrke.
Jeg skal lave det i morgen eller lørdag.