Søger en rigtig god kostplan

Du læser en tråd i debat > kost

Søger en rigtig god kostplan
Hejsa jeg står og skal med min kæreste på ferie her i juni måned. Men men men, jeg vil ikke på ferie hvis jeg ikke har tabt mig de 8 kg som jeg så småt har taget på... Derfor søger jeg en god kostplan som jeg kan følge i april, maj og juni og tabe mig de 8 kg, og så holde vægten vedlige bagefter...

Lidt om mig selv:

24 år,
163 cm,
60,6 kg (idag),
arbejder på kontor i 8 timer om dagen,
rider ca ½ time dressur 5 gange i ugen,
cykler 5 km hver dag.

Det er hvad jeg lige kan komme i tanke om.

Så hvis der er nogle af jer her inde som har en kostplan som jeg kan tabe mig de 8 kg på, og i vil dele den med mig, vil jeg meget gerne det...

Håber i kan hjælpe
16 år31. marts 2008 kl. 20:23
re: Søger en rigtig god kostplan
Prøv at bruge søg-menuen under forum og søg på "kostplan". Der har tidligere været nogle tråde om det emne.

Ellers så kan jeg da kun anbefale dig at bruge dette site og indskrive motion og mad hver dag og så prøve at få så mange smileys som muligt. Husk at sætte et mål (f.eks. 8 kilo på de 12 uger).

Og spis så fornuftigt og sundt og i moderate mængder. Spis groft (groft brød (især rugbrød), grove grøntsager, parboiled ris fremfor polerede, grove pasta), spis varieret, spis grønt (mellem en trediedel og halvdelen af din aftensmad - grove grøntsager er bedre end lette grøntsager for at give mæthedsfølelse), spis fisk. Drik vand. Husk at få de umættede fedtsyrer i form at nødder, frø, vegetabilske olier og avokadoer.

Din motion ser fornuftig ud.

3 måneder kan godt være lang tid så lad være med at presse dig for hårdt på guffet. Mange spiser ikke slik og guf/kager om dagen, men tillader sig selv lidt mørk chokolade om aftenen. Andre spiser et lille stykke kage, desert og har slikdag i weekenden, men spiser ikke den slags til hverdag. Fidusen er at spise det usunde på fastsatte tidspunkter i afmålte mængder. Det aller, aller vigtigste er... ro og fred til at NYDE guffet. Og det skal nydes. Det skal smages. Så vælg guf af god kvalitet og af den slags du bedst kan lide (chips undtaget, det bør man ikke spise på en kur). Drop skod-købe-mad som burger, pizza etc. Hvis du vil have den slags, så lav det selv og brug grov brød, mager og kun lidt ost og masser af grøntsager.

16 år1. april 2008 kl. 10:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });