Krom mod sliksyge - måske virker det?

Du læser en tråd i debat > kost

Krom mod sliksyge - måske virker det?
Jeg har hørt og læst at nogle har gode erfaringer med at spise krom-tilskud som middel mod sukkertrang, og jeg har besluttet at efterprøve det.
Der er ingen videnskabelig evidens for at det virker, men selvom det eventuelt kun er en placebo effekt vil jeg tage imod den med kyshånd, for det er uden tvivl mit allerstørste problem i forhold til at tabe mig. Jeg elsker især kage af alle slags, is og lys chokolade. Jeg kan til gengæld ikke fordrage mørk chokolade, så jeg kan ikke bruge det som erstatning, som nogle engang imellem foreslår, og jeg er allergisk overfor alle former for nødder så det kan heller ikke bruges som snacks.

Jeg er nok ikke alene om at have stor sukkertrang, så jeg skal lade jer vide om projektet er en succes!

mvh
Razz
16 år27. marts 2008 kl. 08:56
re: Krom mod sliksyge - måske virker det?
Placebo? Tag to af dem og ring til mig imorgen ;)

Bare du ikke giver dig selv en overdosis krom, så kan det vel ikke skade. Ved du hvor meget du maksimalt må få?

Får du nok kostfibre ifølge madital? Kulhydrat? Protein? Det kan jo være derfra din sukkertrang kommer.

Tåler du frø? Altså solsikkefrø, græskarkernefrø?

Jeg er i hvert tilfælde spændt på at høre om dine erfaringer.
16 år27. marts 2008 kl. 10:42
Jeg har på et tidligere tidspunkt forsøgt mig med at tage krom. For mig var der en positiv effekt. Men om det var tanken om det hjalp eller om det reelt set var den lille pille aner jeg ikke. Men det virkede :-)

Så jeg er begyndt at tage krom igen. Skal dog lige sige at der kan gå et stykke tid før effekten kommer :-)
16 år27. marts 2008 kl. 23:17
Det glæder mig at Little Miss siger at der går en vis tid inden det virker for ellers havde jeg dømt eksperimentet stendødt. Sidder her med verdens største lækkersult (har lige spist frokost) og det var jo det kromen skulle hjælpe med. Men jeg fortsætter lidt endnu, så må vi se.
16 år29. marts 2008 kl. 12:53
Jeg har prøvet uden den helt store virkning, men venter spændt på om det hjælper jer
16 år29. marts 2008 kl. 14:57
Mjaaa jeg tror faktisk det har en vis effekt. Jeg plejer at være plaget af voldsom lækkersult især om aftenen og den synes at være aftaget markant. Jeg har ikke umiddelbart ændret i kosten, så ændringen kan ikke tilskrives anderledes mad. Har taget dem i ca 14 dage nu, 1 lille pille om dagen som er den dosis der anbefales på pakken. Biochrom hedder det.
16 år10. april 2008 kl. 07:12
Mod sliksyge tager jeg ren koldpresset olie rørt op i lidt juice, da det fodrer hjernen og fortæller den at alle depoter er fyldt op, så du behøver ikke spise mere. Ydermere skulle den være med til at holde huden fast.
16 år17. april 2008 kl. 09:52
Hvor meget/hvilken olie/juice og hvor mange gange om dagen?
13 år9. februar 2011 kl. 16:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });