vejning af kød

Du læser en tråd i debat > kost

vejning af kød
Jeg kom til at tænke på om jeg i virkeligheden snød mig selv til flere kalorier ved at veje kødet efter det var tilberedt.

Jeg googlede svind af kød og fandt frem til en tabel fra danske slagterier om hvor meget svind der er i henholdvis grisekød og oskekød og synes lige jeg vil dele det med jer andre.
Kirsten
16 år13. marts 2008 kl. 17:47
re: vejning af kød
Jeg tror du glemte at skrive linket?
16 år13. marts 2008 kl. 19:57
Ja undskyld det gik vist for hurtigt, men her skulle den komme danskeslagterier.dk
16 år15. marts 2008 kl. 11:15
.. og bookmarket! Tak for det :-)
16 år15. marts 2008 kl. 19:54
Nu får jeg rigtig røbet hvor dårlig jeg er til at bruge computer.

Kirsten
16 år16. marts 2008 kl. 17:03
Øh? Hvorfor er du dårlig til at bruge computer? Og hvordan blev du røbet?
16 år17. marts 2008 kl. 09:40
først fik jeg ikke linket med, viste ikke hvordan jeg skulle gøre så jeg kopiere bare bjælken med adressen og satte den ind. Så skriver du "og bookmarket". Jeg aner ikke hvad du snakker om, og det har du sikkert gennemskuet, da du så vidt jeg har forstået, arbejder med computer i din hverdag.
Kirsten
16 år17. marts 2008 kl. 13:47
Hm... det er ok. Jeg glemmer nogen gange at jeg bruger engelske udtryk fordi jeg har arbejdet meget på engelske installationer af programmerne.

Bookmark er det samme som bogmærke. Det som hedder sandsynligvis hedder "favoritter" i din browser (programmet du bruger til at komme på nettet med). Jeg har simpelthen tilføjet den hjemmeside du henviste til, til mine favoritter.
16 år17. marts 2008 kl. 17:41
Ja jeg kender godt det engelske ord, og jeg kan også godt se at der står bogmærker oppe foroven, men det er ikke en funktion jeg bruger, og hvordan kan du se det ud af den lange linie af ord?
Kirsten
16 år18. marts 2008 kl. 14:16
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål.

Jeg markerede teksten for URLen (hjemmesidens adresse) og trykkede på ctrl-C (copy - den mulighed får man også ved at højreklikke på den markerede tekst).

Så tog jeg et nyt browser-vindue frem og trykkede på ctrl-v (indsæt - højreklik igen). Tryk enter/retur og så kommer siden frem. Så er den lige til at bogmærke.

Jeg har cirka en zilion bogmærker - struktureret i foldere. F.eks. ligger dit link under Familie/Mad :-) Der ligger altomkost.dk og råvareguiden, en masse opskriftsamlinger og mere også.
16 år18. marts 2008 kl. 18:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });