#2 af Muldebeerg
Mellemmåltider
Du læser en tråd i debat > kostMuldebeerg
re: Mellemmåltider
Hej Sandra!
Hele sidste sommer gjorde jeg følgende:
Købte "årstidens frugter": galiamelon, jordbær, ærter, ananas (evt. fra dåse), æbler, bananer osv....Skar dem alle i mundrette stykker og puttede i en "bøtte" og tog med på arb. Det ta'r den søde tand og er dejligt som mellemmåltid....Skulle du få lyst til det en aften, kan du evt. gøre den lidt mere lækker ved at blande lidt fromage fraise/græsk youghurt eller lign. med vanilliesukker eller flydende SØD og så har du en lækker "råcreme" dertil...Yummi...Ellers ta' en bolle med m. salat, fedtfattigt pålæg og agurk + tomat, -det er også let at lave, ikke sandt..Andre forslag ka' være en masse skrællede gulerødder, der er i en pose med vand, så de er friske, frugt, andre grøntsager eller lign.
Håber du kan bruge lidt af ovennævnte! Go' fornøjelse!
KH Muldebeerg
Hele sidste sommer gjorde jeg følgende:
Købte "årstidens frugter": galiamelon, jordbær, ærter, ananas (evt. fra dåse), æbler, bananer osv....Skar dem alle i mundrette stykker og puttede i en "bøtte" og tog med på arb. Det ta'r den søde tand og er dejligt som mellemmåltid....Skulle du få lyst til det en aften, kan du evt. gøre den lidt mere lækker ved at blande lidt fromage fraise/græsk youghurt eller lign. med vanilliesukker eller flydende SØD og så har du en lækker "råcreme" dertil...Yummi...Ellers ta' en bolle med m. salat, fedtfattigt pålæg og agurk + tomat, -det er også let at lave, ikke sandt..Andre forslag ka' være en masse skrællede gulerødder, der er i en pose med vand, så de er friske, frugt, andre grøntsager eller lign.
Håber du kan bruge lidt af ovennævnte! Go' fornøjelse!
KH Muldebeerg
19 år25. maj 2005 kl. 23:55
Sandra (slettet)
re: re: Mellemmåltider
Hejsa Muldebeerg
Det lyder da som en rigtig go ide med alle de frugter.
Og jeg kunne forestille mig, at det er rigtig godt med "råcreme" på..... det må jeg hellere prøve i aften.
Jeg spiser mange gulerødder på arbejdet - og har også fået mine kolleger med på ideen, men gulerødder i store mængder bliver lidt kedelige i længden. :o)
Tusind tak for ideerne - de kan i hvert fald bruges.
Knus Sandra
Det lyder da som en rigtig go ide med alle de frugter.
Og jeg kunne forestille mig, at det er rigtig godt med "råcreme" på..... det må jeg hellere prøve i aften.
Jeg spiser mange gulerødder på arbejdet - og har også fået mine kolleger med på ideen, men gulerødder i store mængder bliver lidt kedelige i længden. :o)
Tusind tak for ideerne - de kan i hvert fald bruges.
Knus Sandra
19 år26. maj 2005 kl. 08:57
Muldebeerg
Hej Sandra!
Dejligt at du kan bruge lidt af det og ja..gulerødder er ikke altid lige spændende *ggg*
Ha' en go' dag!
Knuz Mulde
Ha' en go' dag!
Knuz Mulde
19 år26. maj 2005 kl. 21:54
bruger slettet
Jeg spiser tit cheasys nye youghurt uden tilsat sukker, der er kun knap 40 kcal i og 0,08 g. fedt.. :) mums! Og så mætter det!
Den med vanilje er rigtig god
Den med vanilje er rigtig god
19 år14. juni 2005 kl. 17:22
bruger slettet
Kan også rigtig godt lide cheasy yoghurten,
men har hørt at den ikke er så sund igen trods de 40 kcal pr 100 gram - der er vidst ret meget sukker i`?
men har hørt at den ikke er så sund igen trods de 40 kcal pr 100 gram - der er vidst ret meget sukker i`?
16 år12. marts 2008 kl. 23:44
bruger slettet
Ifølge varedeklarationen er cheasyyoghurt med frugt ikke tilsat ekstra sukker. Det påstår de ganske vist hos DDV, men den er kunstig sødet.
16 år13. marts 2008 kl. 07:32
iakob
Er græsk yogurt et magert produkt?
Sandra, hvis dine umættede fedtsyre smiley ikke er glad, så kan du tage lidt nødder/mandler med.
Tørrede frugter kan virkeligt også stille den søde tand, men pas på med mængden, der er lige så meget energi i den tørrede frugt som der var i frugten før den blev tørret.
Og så vil jeg da lige slå et slag for grov knækbrød, rugbrød og grove boller. Et godt mellemmåltid kan og bør indeholde lidt kostfibre - det hjælper også mod den søde tand da det holder blodsukkeret stabilt. Prøv med fynbo marmelade (light), et stykke mørkt pålægschokolade eller figenpålæg hvis du har brug for lidt sødt ovenpå. Eller du kan selv bage grove boller med sødt i - i form af frugt eller sukker eller honning eller kunstig sødemiddel som Sødt.
Sandra, hvis dine umættede fedtsyre smiley ikke er glad, så kan du tage lidt nødder/mandler med.
Tørrede frugter kan virkeligt også stille den søde tand, men pas på med mængden, der er lige så meget energi i den tørrede frugt som der var i frugten før den blev tørret.
Og så vil jeg da lige slå et slag for grov knækbrød, rugbrød og grove boller. Et godt mellemmåltid kan og bør indeholde lidt kostfibre - det hjælper også mod den søde tand da det holder blodsukkeret stabilt. Prøv med fynbo marmelade (light), et stykke mørkt pålægschokolade eller figenpålæg hvis du har brug for lidt sødt ovenpå. Eller du kan selv bage grove boller med sødt i - i form af frugt eller sukker eller honning eller kunstig sødemiddel som Sødt.
16 år13. marts 2008 kl. 10:42
bruger slettet
Man kan få græsk yoghurt både med 1% og 10% fedt, så den med 1% fedt er ikke slem mht. fedt. Den har bare ikke konsistensen som den med 10% fedt.
16 år13. marts 2008 kl. 22:35
bruger slettet
Jeg har prøvet den græske yoghurt med kun 1%fedt, og den er altså ikke værd at skrive hjem om. I min lokale Netto kan man nu få en med 2% fedt, og det er meget bedre - konsistensen minder faktisk mere om den med 10% fedt.
Jeg rører den op med fromage frais 0,1% og blander småtskåret frugt og lidt nødder i. Måske skal der sødes lidt. Det er et dejligt mellemmåltid, og den kan nemt transporteres i en plasticbox
Jeg rører den op med fromage frais 0,1% og blander småtskåret frugt og lidt nødder i. Måske skal der sødes lidt. Det er et dejligt mellemmåltid, og den kan nemt transporteres i en plasticbox
16 år13. marts 2008 kl. 23:47
Er der nogen der har gode forslag til mellemmåltider. Det skal være let og noget man kan have med på arbejde.
Hvad med noget til den "sunde" søde tand - er der nogen der har nogle gode ideer??
Knus Sandra