#1 af zentu
Frokost
Du læser en tråd i debat > kostzentu
Frokost
Jeg har svært ved at indtage nok til frokost iflg. fordelingen. Jeg spiser som regel 1 skive rugbrød med røget filet og ca 100 g grøntsager og derefter er jeg ikke mere sulten. Hvad spiser i andre når i er på arbejde ? mvh Zentu
16 år26. februar 2008 kl. 09:59
iakob
re: Frokost
Jeg kender godt problemet og tager det måske ikke helt seriøst. Jeg ville tage det mere seriøst hvis jeg gik sukkerkold og blev fristet til alt muligt om eftermiddagen. Desuden er det ofte marginaler der går galt.
Jeg spiser som regel en halv - en hel skive rugbrød med fiskepålæg og anden mager pålæg samt 1-2 dl grove grøntsager (enten i salat med lidt sund eller i salat-tagselvbord). Det kan jeg finde på at supplere med småting. Hvis kantinen har små ovnbagte kartofler med skræl så nupper jeg måske sådan een. Hvis den lune ret er fisk, så ryger der sådan een på rugbrødet.
Jeg køber også et stykke frugt efter frokost som jeg tager med over til min plads og spiser med det samme (jeg køber desuden 2 andre stykker frugt som jeg gemmer til eftermiddagsmaden).
Jeg ville, hvis jeg var dig, overveje at om jeg skulle smovse i lidt mere røget filet eller tage en tomatmad uden smør (evt med salt, karse mv). Eller om du skulle tage et stykke frugt som "desert". Det kommer lidt an på hvordan din energi ser ud for dagen og om du har let eller svært ved at komme gennem aftensmaden. Eller du kan vælge at få dine sunde fedtsyrer her i form af lidt nødder eller mandler - evt i grøntsagerne.
Jeg spiser som regel en halv - en hel skive rugbrød med fiskepålæg og anden mager pålæg samt 1-2 dl grove grøntsager (enten i salat med lidt sund eller i salat-tagselvbord). Det kan jeg finde på at supplere med småting. Hvis kantinen har små ovnbagte kartofler med skræl så nupper jeg måske sådan een. Hvis den lune ret er fisk, så ryger der sådan een på rugbrødet.
Jeg køber også et stykke frugt efter frokost som jeg tager med over til min plads og spiser med det samme (jeg køber desuden 2 andre stykker frugt som jeg gemmer til eftermiddagsmaden).
Jeg ville, hvis jeg var dig, overveje at om jeg skulle smovse i lidt mere røget filet eller tage en tomatmad uden smør (evt med salt, karse mv). Eller om du skulle tage et stykke frugt som "desert". Det kommer lidt an på hvordan din energi ser ud for dagen og om du har let eller svært ved at komme gennem aftensmaden. Eller du kan vælge at få dine sunde fedtsyrer her i form af lidt nødder eller mandler - evt i grøntsagerne.
16 år26. februar 2008 kl. 11:50
iakob
Ikke at komme gennem aftensmaden.. men at komme gennem eftermiddagen .. duh!
16 år26. februar 2008 kl. 11:51
zentu
Jeg tror jeg vil prøve med et stykke frugt og lidt nødder/mandler har ikke rigtigt fået kikket på min fedtsyre fordeling endnu. Men har dog lagt mærke til at det er en sur smiley. Og jeg syntes at mandler er herlige så en lille håndfuld om dagen vil nok hjælpe (problemet er bare at gemme resten for manden han har det med
at hugge dem :-) )
at hugge dem :-) )
16 år26. februar 2008 kl. 13:28
bruger slettet
Han har altså også godt af de sunde fedtsyrer...
;)
;)
16 år27. februar 2008 kl. 13:30