god musli?

Du læser en tråd i debat > kost

god musli?
Hej hej.

Jeg er blevet lidt træt af kun at spise havregryn på min a38, så jeg tænkte at jeg ville forkæle mig selv med en god, økologisk musli. Men da jeg så kom ned i kvivkly var der så mange forskellige at vælge imellem, at jeg ikke rigtig kunne overskue det. Er der nogen der kan anbefale en, eller evt komme med et par tips til hvad man skal kigge efter?
Er self ikke intereseret i en der er sukkerristet, eller lignende, og jeg vil helst også undgå rosiner og diverse tørret frugt, da jeg ikke bryder mig om disse.
Jeg lagde mærke til at nogen af muslierne indeholdt cornflakes. Er dette godt eller skidt? Jeg har ladet mig fortælle at cornflakes indeholder en del unødvendigt sukekr og salt.

Har også overvejet bare at købe sådan en pose med blandede flager, og mikse med lidt nødder. Vil dette være godt? Jeg mener, er der f.eks. nogen typer korn som maven har svært ved at håndtere når man spiser dem rå?

VH Lobrina
16 år21. februar 2008 kl. 12:53
re: god musli?
Jeg bruger selv en musli der hedder branmusli fra finax. Den er godt nok ikke økologisk.
jeg har stået ligesom dig og kigget., og ja det er en jungle.
Du skal kigge efter fiberindholdet der skal være over 8g pr. 100g. og det må max have 10 g fedt pr. 100g. De tal har jeg fra en indkøbsguide fra en diætist
16 år21. februar 2008 kl. 16:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });