#1 af Frede123 (slettet)
Pizzasandwich - godt nok vildt..
Du læser en tråd i debat > kostFrede123 (slettet)
Pizzasandwich - godt nok vildt..
fik en pizza sandwich igår og tastede bollen ind under hvedebrød, fin , industrifremstillet og der var 493 kcal alene i de 180 gr. bollen vejede.. Chok!!!!!!!!!!!!!!!!!!
16 år20. februar 2008 kl. 20:59
iakob
re: Pizzasandwich - godt nok vildt..
Ja... der er meget energi i og de mætter næsten ikke. Brødet altså.
Jeg bagte selv pølsebrød (minimælk, gær, salt, olie og hvedemel) og fik så en hotdog med en grillet wienerpølse (coop's mærke, ikke den bedste men heller ikke den dårligste), en pølse mere uden brød samt bønneragout. Brødet indeholdt omtrent lige så meget energi som pølsen.
Jeg bagte selv pølsebrød (minimælk, gær, salt, olie og hvedemel) og fik så en hotdog med en grillet wienerpølse (coop's mærke, ikke den bedste men heller ikke den dårligste), en pølse mere uden brød samt bønneragout. Brødet indeholdt omtrent lige så meget energi som pølsen.
16 år21. februar 2008 kl. 09:17
bruger slettet
re: Pizzasandwich - godt nok vildt.
Ja, jeg var også ved at falde ned af stolen, da jeg fandt ud af, at den burger jeg lige havde spist indeholdte 2000kcal... til de nysgerige snakker vi om en Dobbelt Whopper Cheese fra Burger King - jeg var da godt klar over at det ikke er sundt, men 2000kcal.... det er fanme hele mit daglige indtag der er væk på én burger.
16 år27. februar 2008 kl. 20:01
Frk M (slettet)
re: Pizzasandwich - godt nok vildt.
Vi lavede hjemmelavede burgere en dag, så tænkte jeg det kunne gå an (spiser altid kun hjemmelavede, vil kun have kød og grønt i) men der er godt nok mange kcal. i sådan en burgerbolle
16 år29. marts 2008 kl. 15:11
lilja (slettet)
burger !!
Hold da fast ... 2000 kcal. i sådan en fætter ?? Det er jo lige en hel dags indtag på en gang ! Sådan en skal jeg ihvertfald ikke have *GG*
16 år30. marts 2008 kl. 20:47
iakob
re: burger !!
Jeg læste mig til - på altomkost.dk tror jeg - at der i en gennemsnits-købe pizza er 5MJ. 5000 kilojoules. Og i de federe af slagsen er der jo så lidt mere.
Rådet fra sundhedsstyrelsen er vistnok: Kun skodmad een gang om måneden.
I øvrigt får vi fiskeburgere jævnligt og det hører da til de dage hvor jeg spiser meget, men jeg tror altså det er nærmere 2000 kj end 2000 kcal. Hvis man putter godt med grøntsager i og holder sig til magre dressinger (laver dem selv på A38 0,5%).
Rådet fra sundhedsstyrelsen er vistnok: Kun skodmad een gang om måneden.
I øvrigt får vi fiskeburgere jævnligt og det hører da til de dage hvor jeg spiser meget, men jeg tror altså det er nærmere 2000 kj end 2000 kcal. Hvis man putter godt med grøntsager i og holder sig til magre dressinger (laver dem selv på A38 0,5%).
16 år31. marts 2008 kl. 11:45