#2 af Easy (slettet)
For lidt B1 og B2 vitamin
Du læser en tråd i debat > kostEasy (slettet)
re: For lidt B1 og B2 vitamin
Hej Mausi.
Hvis du går ind under INFO - ALLE VARER og vælger VITAMINER - får du listen over alle fødevarerne i datatbasen og hvilke viatminer de indeholder. Du kan så trykke på hhv. B1 og B2 - så viser tabellen de fødevarer med flest af det valgte vitamin.
Generelt er der rigtig meget B1 i svinekødsprodukter kan jeg se, også de magre der ikke indeholder ret meget mættet fedt. Cornflakes er der både meget B1 og B2 i, og havregryn indeholder en del B1. Du har brug for 2 mikrogram B2 om dagen, og 2 skriver groft rugbrød (100 g) giver dig de første 0,5 mikrogram - lægger du 4-5 skriver hamburgerryg på, har du de næste 0,5 mikrogram. B2 findes meget i indvoldsprodukter - altså også i leverposteg! Ellers kan du spise æg, nødder, torskerogn og ost (selv de magre har et pænt indhold) Du skal have 1,3 mikrogram B2 om dagen.
Prøv at kigge listen igennem og vælg de fødevarer du bedst kan lide.
Hilsen Easy
Hvis du går ind under INFO - ALLE VARER og vælger VITAMINER - får du listen over alle fødevarerne i datatbasen og hvilke viatminer de indeholder. Du kan så trykke på hhv. B1 og B2 - så viser tabellen de fødevarer med flest af det valgte vitamin.
Generelt er der rigtig meget B1 i svinekødsprodukter kan jeg se, også de magre der ikke indeholder ret meget mættet fedt. Cornflakes er der både meget B1 og B2 i, og havregryn indeholder en del B1. Du har brug for 2 mikrogram B2 om dagen, og 2 skriver groft rugbrød (100 g) giver dig de første 0,5 mikrogram - lægger du 4-5 skriver hamburgerryg på, har du de næste 0,5 mikrogram. B2 findes meget i indvoldsprodukter - altså også i leverposteg! Ellers kan du spise æg, nødder, torskerogn og ost (selv de magre har et pænt indhold) Du skal have 1,3 mikrogram B2 om dagen.
Prøv at kigge listen igennem og vælg de fødevarer du bedst kan lide.
Hilsen Easy
16 år19. februar 2008 kl. 07:25
iakob
re: For lidt B1 og B2 vitamin
Jeg spiser en multivitaminpille hver dag (sammen med kalktabletter for knoglernes skyld) fordi jeg blev træt af at se på vitamin-underskud på skemaet. Nu er jeg holdt op med at holde øje med vitaminerne og mineralerne fordi jeg regner med at mellem vitaminpillen og så min varierede frugt og grønt, så får jeg nok af det meste.
Og i hvert tilfælde nogle flere vitaminer end før min kur.
Og i hvert tilfælde nogle flere vitaminer end før min kur.
16 år19. februar 2008 kl. 08:13
På forhånd tak:)